کد خبر: ۲۳۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 23 May 2016


استاندار البرز گفت: معرفی توانمندی‌های استان البرز ضروری است و باید تلاش شود تا از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی استان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در سفر هیأت تجاری چین به استان البرز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت و تولید است افزود: باید تلاش شود تا از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی استان استفاده شده و با جذب سرمایه‌گذاران خارجی تحولات اساسی را در این بخش ایجاد کنیم.

وی رفع معضلات و مشکلات واحدهای صنعتی را در این استان مهم ارزیابی کرد و افزود: وجود 3500 واحد صنعتی و تولیدی در استان البرز می‌طلبد تا طرح‌های ویژه‌ای را برای توسعه این واحدها و رفع مشکلات داشته باشیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی از این واحدها نیمه فعال و غیرفعال هستند که با رفع مشکلات این واحدها باید تلاش کنیم تا صاحبان این صنایع نیز فعالیت مجدد خود را آغاز کرده و به سمت پیشرفت سوق داده شوند.

طهایی ارتقای فعالیت‌های صنایع را در راستای توسعه اشتغالزایی نیز مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از راهکارهای مهم برای رفع مشکلات و معضلات بیکاری توسعه واحدهای صنعتی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال با نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: در این زمینه نیز باید اقدامات اساسی از جمله جذب سرمایه‌گذاران انجام شود تا بتوانیم تحولات اساسی را در حوزه اقتصادی ایجاد کنیم.

استاندار البرز بیان داشت: امروز با توافقات انجام شده روند مذاکرات اقتصادی نیز هموار شده است و بسیاری از هیأت‌های تجاری از کشورهای مختلف به این استان سفر کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم با حضور این هیأت‌های تجاری بتوانیم مسیر توسعه اقتصادی را در این استان شاهد باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست قرارداد خواهر‌خواندگی استان البرز با استان جوجیانگ چین منعقد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار