استاندار اردبیل با تاکید بر حمایت از راه اندازی صنایع سبز، از دستگاه های اجرایی این استان خواست نسبت به تهیه شناسنامه برای واحدهای تولیدی اقدام کنند.
کد خبر: ۲۳۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 25 May 2016

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: دستگاه های ذی ربط باید برای همه واحدهای تولیدی شناسنامه ای تهیه کنند تا در چارچوبی مشخص مشکلات آنها بررسی و برطرف شود.
وی افزود: واحدهای موجود با مشکلات مختلفی درگیر هستند که ارایه نسخه واحد برای آنها امکان پذیر نیست و از این رو باید برای هر واحد پرونده ای جداگانه تشکیل شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: از جمله 12 واحد مشکل دار جزو صنایع کوچک محسوب نشده و امکان اقدام در استان وجود ندارد که با پیگیری در مرکز و حتی در صورت نیاز با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور باید نسبت به راه اندازی آنها اقدام شود.
او اضافه کرد: قوانین موجود در شرایط عادی مناسب است اما با توجه به زلزله اقتصادی سال های اخیر مانند نوسان ارزی، حمایت از واحدهای تولیدی بدون رعایت شرایط آنها در قالب مصوبات تسهیل گر امکان پذیر نیست.
خدابخش با اشاره به اینکه مصوبات به صورت دایمی نخواهد بود، عنوان کرد: پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی با کمک های فنی و اعتباری باید در دستور کار قرارگیرد و در این راستا امور مالیاتی،گمرک، تامین اجتماعی و بانک ها در تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی، جلوگیری از صدور اجراییات برای واحدهایی که توسط ستاد تسهیل به تامین اجتماعی معرفی می شوند، استمهال بدهی غیر جاری واحدهای تولیدی توسط بانک ها طی بخشنامه هایی اختیار اجرای آن به مدیران استان ها تفویض شده است.
وی در ادامه گفت: واحدهای تولیدی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد نیز در اولویت هستند چرا که بدون تکیه بر صنعت و ایجاد اشتغال مولد نمی توان در مسیر توسعه قرار گرفت.
استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه این خطه جزو مناطق سبز است، راه اندازی صنایع سبز مانند صنایع وابسته به بخش کشاورزی و بسته بندی مورد توجه قرار بگیرد.
او عنوان کرد: صنایع روستایی نیز جزو صنایع کوچک محسوب شده و آلاینده نیستند که در جهت ماندگاری جمعیت در روستاها باید نسبت به فراهم کردن زمینه برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و جذب جوانان تحصیلکرده اقدام شود.
خدابخش تشریح کرد: دوره اقتصاد صنعتی افتضائاتی دارد که باید توسط همه پذیرفته شود تا برای دیگر مجموعه ها و بنگاه های اقتصادی نیز مشکل ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: به رغم تنگناهای اعتباری پیگیری ها در اختصاص یک میلیارد دلار به اراضی پایاب سد خداآفرین و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به نتیجه رسید و باید تلاش کنیم برای واحدهای تولیدی نیز چنین منابع ارزی تخصیص یابد.
استاندار اردبیل با اشاره به سفر هیات های اقتصادی خارجی به کشور بیان کرد: یک هزار هکتار از زمین های شمال استان برای احداث شهرک گلخانه ای اختصاص یافته که باید پیش امکان سنجی چنین طرح هایی برای ارایه به دو زبان تهیه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار