کد خبر: ۲۳۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 27 May 2016


دادستان عمومی و انقلاب کرج از کمک یک میلیارد تومانی به خانواده‌های زندانیان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حاجی رضا شاکرمی عصر امروز در جمع مسؤولان اظهار داشت: به همت خیران و مجمع حمایت از خانواده‌های زندانیان سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان به زندانیان و خانواده‌های آنها کمک شد.

وی که رئیس مجمع حمایت از زندانیان را نیز بر عهده دارد افزود: این انجمن یک انجمن غیر دولتی است و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به خانواده زندانیان راه‌اندازی شده است.

دادستان کرج ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 5 هزار زندانی در زندان‌های استان البرز وجود دارد اما تا کنون تنها 500 خانواده از زندانیان تحت حمایت این مجمع قرار گرفته‌اند.

شاکرمی گفت: برای حمایت از خانواده‌های زندانیان مقرر شده ساختمانی تجاری با کمک خیران ساخته شود.

در ادامه این نشست محمد مرندی مدیر مجمع حمایت از خانواده‌های زندانیان نیز طی سخنانی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد تومان از کمک‌های خیران برای حمایت از خانواده‌های زندانیان جمع‌آوری شد بیان داشت: از این میزان 400 میلیون تومان برای کمک به خانواده‌های تحت پوشش زندانیان و 100 میلیون تومان آن صرف هزینه‌های ضروری زندانیان و 230 میلیون تومان آن کمک به خانواده‌ها برای هزینه‌های ضروری اختصاص یافت.

در ادامه این جلسه همچنین جبار باقری مدیرکل زندان‌های استان البرز نیز از راه‌اندازی زندان باز در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان خبر داد و گفت: در سال گذشته برخی از زندانیان که دارای صلاحیت بودند در چارچوب برخی از ضوابط به صورت دسته جمعی در محیط کار قرار گرفتند و در این محیط دوران محکومیت خود را می‌گذرانند و حقوقشان به حساب خود و خانواده‌هایشان واریز می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر 320 نفر از زندانیان استان البرز در زندان باز مشغول به کار هستند که این اقدام یک اقدام توسعه یافته در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان محسوب می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه 3 درصد زندانیان استان البرز را زنان تشکیل می‌دهند افزود: در این راستا مهدکودک فرزندان زندانی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: به حمایت یکی از خیران مرکز نگهداری کودکانی که مادران آنها در زندان هستند تحت عنوان مهد کودک به زودی در استان البرز افتتاح می‌شود.

در ادامه این نشست همچنین حمید کریمی رئیس اصناف استان البرز نیز طی سخنانی از راه‌اندازی صندوق حمایت از زندانیان به همت اتاق اصناف خبر داد و گفت: با اجرای طرح حمایت از زندانیان مقرر شده واحدهای صنفی در استان با واریز ماهانه 10 هزار تومان به این صندوق از زندانیان غیرعمد حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار