کد خبر: ۲۳۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 29 May 2016



به گزارش تابناک لرستان ُمدیر حوزه‌های علمیه لرستان گفت: حوزه‌های علمیه استان دارای قدمت پنج قرن هستند و مدرسه علمیه رنگینه و مدرسه علمیه شاب‌زاده در بروجرد نمونه‌هایی از این مدارس هستند.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در حاشیه همایش «طلایه‌داران تبلیغ» که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی استانبرگزار شد، افزود: حوزه‌های علمیه لرستان دارای قدمت پنج قرن هستند و مدرسه علمیه رنگینه و مدرسه علمیه شاب‌زاده در بروجرد نمونه‌هایی از این مدارس هستند.

وی با بیان اینکه در طول شش سال گذشته‌های فراوانی برای رونق بخشیدن به حوزه‌های لرستان انجام شده است، ادامه داد: ما اکنون دارای ۱۳ مدرسه علمیه برادران در سطح استان هستیم که از این تعداد چهار مدرسه در سطح یک و سطح دو فعالیت می‌کنند و به‌زودی چهار مدرسه دیگر نیز به سطح یک و دو ارتقاء پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام مبلغی افزود: در حال حاضر 4850 متر مربع بنای مدارس علمیه لرستان در حال احداث است. این در حالی است که تاکنون ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع تعمیرات داخلی و ۱۸۰۰متر مربع تعمیرات اساسی در مدارس و حوزه‌های علمیه لرستان انجام شده است.

مدیرحوزه‌های علمیه لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 6754 متر مربع زمین برای توسعه مدارس علمیه لرستان خریداری شده است، اضافه کرد: گودبرداری ۱۵هزار متر مربع از مدرسه علمیه الشتر از دیگر اقدامات عمرانی انجام گرفته توسط مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان می‌باشد.

وی در اوصاف حضرت آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی قدر جهان، اظهار کرد: با درایت و تدبیر حضرت آیت‌الله سیستانی بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی حل می‌شود و توطئه‌های دشمنان خنثی شده است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار