روز جهانی شهر امسال در حالی در مازندران جشن گرفته می‎شود که با وجود آمارهای درخشان مسئولان، میزان مصرف این فراورده مهم دامی به شدت کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۳۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 31 May 2016


به گزارش تابناک مازندران، سازمان جهانی غذا و کشاورزی "فائو" و 191 کشور عضو آن با هدف دسترسی همه مردم به غذای کافی با کیفیت بالا برای زندگی سالم از سال 2001 میلادی اول ماه جون را که برابر با 11 خرداد را بعنوان روز جهانی شیر نامگذاری کرده و این روز در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته میشود.

در استان مازندران نیز فردا به مناسبت روز جهانی شیر 9 شرکت لبنی در اقدامی هماهنگ و جامعهمدارانه برای اشاعه فرهنگ مصرف شیر در سطح جامعه، در سطح شهرهای ساری و آمل شیر رایگان توزیع میکنند.

این شرکتها که عمدتا در شهرهای ساری و آمل فعالیت دارند شیرهای تولیدی خود را در 5 نقطه شهر آمل شامل میدان قائم، میدان شمع، پارک طلایی، خیابان محمودآباد روبروی استخر نشاط و سه راه نور و 4 نقطه از شهر ساری بین مردم توزیع میکنند.

اگرچه برخی شرکتها در سال گذشته نیز به صورت پراکنده اقدام به توزیع شیر در روز جهانی شیر کرده بودند اما امسال با انسجام بیشتری سعی دارند با توزیع بیش از 20 تن شیر پاستوریزه، افکار خانواده ها را به سمت وسوی مصرف شیر برای تامین سلامتی و کاهش نیاز به درمان جلب کنند.

روز جهانی شهر امسال در حالی در مازندران جشن گرفته میشود که با وجود آمارهای درخشان مسئولان، به دلیل کاهش درآمدهای خانوار، تورم نسبی و بیش از همه رکود در بازار شیر ایران میزان مصرف این فراورده مهم دامی به شدت نزول پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار