کد خبر: ۲۳۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲ 01 June 2016
 پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: مجلس باید جایگاه مشاغل هنری را تعریف کند.

به گزارش تابناک مازندران، محمود عزیزی در همایش فرهنگی و گردشگری هنرمندان پیشکسوت کشور در جمع هنرمندان گفت: حضور شخصیت های فرهنگی در دولت غنیمت است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نبود جنبه قانونی تعریف از هنرمند در جامعه مشاغل هنری به صورت های کوچک شکل گرفته است، افزود: موسسه ای از سوی هنرمندان شکل گرفت تا در مجلس دهم لوایحی  ارائه شده و جایگاهی را برای مشاغل هنری در نظر بگیرند.

عزیزی خاطرنشان کرد: ایران بهترین فرهنگ و تاریخ معاصر را دارد و زمینه های هنر سنتی و مدرن می تواند نماد یک جامعه باشد از این رو همه ما می توانیم درباره اقتصاد هنر صحبت کنیم و استمرار آن را رقم بزنیم.

این هنرمند پیشکسوت با تاکید بر اینکه تک تک هنرمندان یک دانشگاه هستند و در یک رشته ویژه تخصص دارند، عنوان کرد: هنرمندان با ورود در دنیای مجازی می توانند تاریخ فعالیت و هنر خود را معرفی کنند و با اموزش غیرمستقیم به ایجاد خاطره معاصر از خود همت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، عزیزی با بیان اینکه در مازندران در زمینه های مختلف هنری شخصیت‌های بی نظیر وجود دارد که باید فکر اساسی برای استفاده از آنها شود، گفت:  برای ترویج هنر بیشتر بکوشیم و ان را به همه معرفی کنیم زیرا آنچه به عنوان میراث باقی می ماند فرهنگ و هنر آن جامعه است.

این هنرمند ملی با اشاره به اینکه باید به همه امور ملی نگاه کنیم و امکاناتی فراهم کنیم که همه از آن استفاده کنند، افزود: در هر استانی یک مکان برای هنرمندان پیشکسوت استان تهیه شود تا تاریخ فعالیت های هنری به نمایش گذاشته شود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار