شرکت شهر سالم شهرداری تهران در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به زائران مرقد مطهر امام(ره) می پردازد.
کد خبر: ۲۳۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 01 June 2016
حسن علی غفاری، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران و رئیس کمیته سلامت و درمان مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در گفت و گو با شهرنوشت، با اشاره به نزدیک شدن به بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: شرکت شهر سالم همگام و همراه با سایر دستگاه های شهرداری تهران و با هماهنگی وزارت بهداشت و اورژانس تهران به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) در فضایی به مساحت 400 مترمربع خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش رضایت زائران را در برنامه های هر سال مدنظر داشته ایم، خاطرنشان کرد: امسال نیز به لطف خدا و همکاری ستاد برگزاری مراسم در شهرداری تهران، این خدمات در ساختمان ستاد مرکزی برگزاری سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) واقع در جنوب ايستگاه مترو حرم مطهر با حضور بیش از 70 نفر از پرسنل بهداشتی، درمانی و پشتیبانی به نحو مطلوبی ارائه خواهد شد.

غفاری با اشاره به اینکه در سال گذشته به حدود 2هزار زائر مرقد امام راحل خدمات درمانی ارائه شد، تصریح کرد: این درمانگاه دارای 20 تخت معاینه و بستری در دو بخش زنان و مردان است که شامل بخش های اورژانس آقایان و بانوان، بستری آقایان و بانوان، اطاق CPR (احیاء) و جراحت هاي محدود، داروخانه و بهداشت، از ساعت 15 روز سیزدهم خرداد تا پايان مراسم، پذيراي مراجعين خواهد بود.
 
خدمات رسانی 8 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورآلانس اورژانس

وی با بیان اینکه در این درمانگاه خدمات پزشک عمومی و طب اورژانس به صورت شبانه روزی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: پرسنل شرکت شهر سالم شهرداری تهران شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس، کارشناسان بهداشت و عوامل ستادی در شیفت های تعیین شده به زائرین خدمات ارائه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران همچنین با اشاره به خدمات رسانی 8 دستگاه آمبولانس و نیز موتورآلانس اورژانس شرکت شهر سالم در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: این آمبولانس ها مجهز به تمام تجهیزات اورژانس بوده که در درمانگاه مستقر و نسبت به ارائه خدمات و همچنین ارجاع بیماران به مراکز درمانی با هماهنگی اورژانس تهران اقدام می کنند. همچنین هماهنگی با سازمان بهشت زهرا (س) جهت به کارگیری 3 يا 4 دستگاه آمبولانس سبک برقي نیز انجام شده است.

غفاری با اشاره به پهنه های تحت پوشش فعالیت های شهرداری تهران به منظور برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) مورد بازدید بهداشتی شرکت شهر سالم قرار گرفتند، گفت: این شرکت از حیث بررسی و پایش مسائل بهداشتی در سطح پهنه های تحت پوشش شهرداری تهران و همچنین امداد و فوریت های پزشکی با وزارت بهداشت، اورژانس تهران و دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی همکاری تنگاتنگی دارد و در همین راستا پیش از برگزاری مراسم و در حین انجام برگزاری مراسم آزمایش ها و بازرسی های مختلفی انجام می دهند.

وی نمونه برداری از آب آشامیدنی شبکه آبرسانی حرم مطهر در روزهای قبل از مراسم و کلرسنجی آب موجود در تانکرها در طول برگزاری مراسم را از دیگر اقدامات بهداشتی شرکت شهر سالم در بیست و هفتمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره)خواند که در این خصوص با دانشگاه های علوم پزشکی همکاری مستمری چه قبل از برگزاری مراسم و چه در حین برگزاری، انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: با توجه به گرمای هوا، شرکت شهر سالم اقدام به تهیه و توزیع بروشورهای "پیشگیری از گرمازدگی و مسمومیت های غذایی" و "کمک های اولیه" بین زائران می کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار