استاندار یزد گفت: شهرداری‌ها به رعایت حقوق شهروندی توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 01 June 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در همایش مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های کشور اظهار داشت: مردمی که در شهر زندگی می‌کنند از حقوقی برخوردار هستند که برای بهره‌مندی از شرایط مطلوب زندگی باید آن را رعایت کرد.

وی ادامه داد: ترکیب مناسب اجزای شهری، مبلمان شهری، توجه به زیرساخت‌ها و آنچه که در حیطه وظایف شهرداری آمده است دست به دست هم می‌دهند تا یک زندگی در شرایط مطلوب شهری را فراهم کنند.

این مسئول اضافه کرد: خدمات ارائه شده در فضای سبز شهری و توجه به آن، اقدامات ایمنی و خدمات آتش‌نشانی، کاربری‌های آموزشی مذهبی و حتی موارد بهداشتی و درمانی هم باید به گونه‌ای باشد که مردم به راحتی به مطالبات خود برای رفع نیازهای خود دسترسی داشته باشند.

وی بیان داشت: منظر و سیمای شهری به لحاظ رعایت سبک معماری و فرهنگی شهر در دو سبک سنتی و مدرن باید طوری طراحی شود که با بافت‌های قدیمی و سنتی شهر همخوانی داشته باشد.

استاندار یزد عنوان کرد: عدم رعایت این مهم در چیدمان شهری و طراحی‌ها موجب می‌شود که رشد و توسعه شهر بی‌قواره و ناموزون باشد.

وی تأکید کرد: اسلوب‌های شهری در معابر و خیابان‌ها و حتی در ساختمان‌ها باید به نحوی باشد که وقتی چشم شهروندان می‌نگرد احساس آرامش و جذابیت ایجاد کند نه اینکه حضور در سطح شهر خشکی و شکنندگی در روح و روان را رفم بزند.

میرمحمدی با تأکید بر بهره‌گیری از مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌ها گفت: چنانچه شهرداری‌ها بتوانند مشارکت بخش خصوصی را جلب کنند در تامین بودجه خود نیز مشکلات گسترده نخواهند داشت.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای مباحث مدیریت شهری در چارچوب قوانین و مقررات عنوان کرد: اگر شهرداری‌ها در حوزه مسائل زیست محیطی، فاضلاب‌های شهری، توسعه و نگهداری فضای سبز و چیدمان شهری منافع شهر و حقوق شهروندی را در نظر بگیرند بخشی از معضلات خود به خود رفع خواهد شد.

استاندار یزد موضوع اعتبارات و منابع شهرداری‌ را از چالش‌های شهرداری‌ها خواند و افزود: شهرداری‌ها باید منابع درآمدی پایداری داشته باشند و با تغییر رویکرد و دیدگاه در این حوزه، مشکلات درآمدی خود را بلند مدت و پایدار رفع کنند.

وی ادامه داد: در استان یزد با ساخت و سازهای غیر قانونی مواجه هستیم که که یا از سر بی‌توجهی است و یا قصور و کوتاهی می‌کنیم و این ساخت و سازها به یک روال عادی تبدیل شده است.

میرمحمدی تصریح کرد: اکتفا به ماده 100 و کسب درآمد از این طریق موجب شده که نگاه درآمدی به این حوزه شود و آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد که برای رفع آن باید اقدامات گسترده‌تری انجام داد و در برخی موارد هم نمی‌توان کاری کرد.

وی در پایان تشریح کرد: لازم است نگاه و رویکرد مدیریت شهری با استناد به اسناد و لوایح تغییر کند تا در این زمینه با تبعات بعدی نیز روبرو نشویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار