کد خبر: ۲۳۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 01 June 2016


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه گردش مالی تجارت در حوزه صنعت و استاندارد حلال در سطح کشورهای اسلامی سالانه رقمی بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد دلار پیش بینی می شود، گفت: افزایش سطح نقش آفرینی ایران در این صنعت ضروری است.

به گزارش ایرنا، نیره پیروز بخت روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران در کرج ، اظهار کرد: به خاطر اینکه سرمایه گذاری در این حوزه سودآوری بالایی را به همراه دارد از این رو بسیاری از کشورهای غیراسلامی علاقه مند به فعالیت در این بخش هستند که این امر مهم قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر حساسیت بالایی در حوزه کشورهای اسلامی و استاندارد حلال مطرح شده است، بیان کرد: براین اساس ایران به عضویت سازمان استاندارد حلال و اندازه شناسی کشورهای اسلامی درآمده است.

پیروز بخت گفت: از مجموع 33 کشور اسلامی تنها 13 کشور عضو هیات مدیره سازمان استاندارد حلال و اندازه شناسی هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه تدوین استاندارد حلال در موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی صورت گرفته است، افزود: با تلاش آیت الله حسن عالمی عضو هیات حلال سازمان کنفرانس اسلامی و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیش از 98 درصد این استاندارد با فقه شیعه جعفری انطباق دارد.

وی با بیان اینکه صورتجلسه گردشگری حلال به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: علامت استاندارد حلال سال 88 به تصویب هیات وزیران رسیده است.

پیروز بخت گفت: بحث استاندارد حلال در حوزه های دیگر نظیر گردشگری، نساجی و صنایع مورد توجه قرا گرفته که در این بین بحث گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران واجد شرایط اخذ علامت استانداردحلال است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان یک مجموعه فرابخشی، حاکمیتی و نظارتی است، یادآور شد : از سال 90 به موجب مصوبه شورای عالی اداری به طور مستقیم تحت نظر ریاست جمهوری قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار