مسؤول آمار پلیس راه استان زنجان از کاهش 5 درصدی مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی طی دو ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت 416 فقره تصادف در محورهای استان روی داده است.
کد خبر: ۲۴۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 04 June 2016
محسن رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از افزایش 8 درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت طی دو ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت 14 فقره تصادف فوتی روی داده است.

وی تعداد تلفات حوادث رانندگی را طی دو ماه گذشته از سال جاری 17 نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مسؤول آمار پلیس راه استان زنجان با اشاره به وقوع 172 فقره سانحه رانندگی جرحی طی دو ماه گذشته از سال جاری اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش 20 درصدی یافته است.

رستگار با بیان اینکه مصدومان تصادفات رانندگی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش 25 درصدی یافته است، تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا کنون 214 نفر در سوانح رانندگی روی داده در محورهای استان زنجان مصدوم شده‌اند.

وی از کاهش 5 درصدی مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی طی دو ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: طی این مدت 416 فقره تصادف در محورهای استان زنجان روی داده است.

مسؤول آمار پلیس راه استان زنجان به افزایش 9 درصدی تصادفات خسارتی طی دو ماه گذشته از سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت 230 فقره تصادف خسارتی در محدوده استان روی داده است.

رستگار خودروهای سواری را با 64 درصد، درگیرترین خودرو در تصادفات روی داده در محورهای استان زنجان اعلام کرد و افزود: نقش خودروهای کامیون، وانت بار و موتورسیکلت در این تصادفات به ترتیب 13، 11 و 9 درصد گزارش شده است.

وی نقش واژگونی را در سوانح رانندگی دو ماه نخست سال جاری 24 درصد عنوان و اضافه کرد: عدم توجه به جلو در وقوع تصادفات این بازه زمانی 38 درصد برآورد شده است.

مسئول آمار پلیس راه استان زنجان تاکید کرد: تخطی از سرعت مطمئنه در تصادفات رانندگی محورهای استان طی دو ماه گذشته از سال جاری 11 درصد نقش ایفا کرده است.

رستگار بیشترین تصادف روی داده در محورهای استان زنجان را طی دو ماه گذشته از سال جاری با 27 درصد در ساعات هشت تا 12 اعلام کرد و گفت: 25 درصد از تصادفات این بازه زمانی هم در ساعات 12 تا 16 روی داده است.

وی با بیان اینکه 23 درصد از تصادفات روی داده در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در کیلومتر یک تا 20 محورها اتفاق افتاده است، ادامه داد: 36 درصد از تصادفات سال جاری در اتوبان زنجان- قزوین روی داده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار