این دستگاه مسئول تخلیه فاصلاب در باغها و حاشیه رودخانه است/ شهرداری چطور مدعی انجام کارهای بزرگ است اما به نظر کارشناسان اهل فن بی‌توجه‌ است.
کد خبر: ۲۴۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 06 June 2016

به گزارش تابناک مازندران،شهردار بابل در روزهای گذشته انتقادی صریح از شرکت آب و فاضلاب این شهر مطرح کرد که در آن از عمل نکردن این اداره به وظایف خود انتقاد شده بود.

وی گفته بود با توجه به اینکه در جلسات مختلف به مسؤولان مربوطه تذکر داده شد تا نسبت به تعیین محل تخلیه فاضلاب به‌ وسیله ماشین‌های حمل فاضلاب اقدام کنند، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، شرکت آب و فاضلاب بابل در زمینه محل تخلیه فاضلاب شهری به‌ درستی عمل نکرده است، بی‌توجهی شرکت آب و فاضلاب بابل قابل توجیه نبوده و به‌ نوعی سکوت سایر دستگاه‌ها به‌ ویژه اداره بهداشت در این مورد سبب تضییع حقوق شهروندان می‌شود.

تشکیل تعاونی یا صنفی برای ساماندهی رانندگان با دارا بودن لباس متحدالشکل و رعایت استانداردهای بهداشتی، ماشین‌های متحدالشکل با امکانات هماهنگ، تملک زمین برای استقرار پارکینگ خودروها و محل مورد نیاز مربوط به اسکان رانندگان به‌ ویژه رعایت بهداشت فردی متصدیان و ایجاد امکانات برای سهولت دسترسی شهروندان به آنان و تعیین محل تخلیه باید مورد توجه قرار گیرد.

 رانندگان خودروهای تخلیه فاضلاب یک هفته فرصت دارند نسبت به معرفی نمایندگان خود برای تشکیل تعاونی یا صنف برابر ضوابط اقدام کنند.


دعوای رسانه‎ای شهرداری و آب وفاضلاب بابل!

پاسخ مدیر آب و فاضلاب بابل به اظهارات شهردار

در هیچ جایی از قانون مسئولیت ساماندهی لجن‌کش‌ها به عهده شرکت_آب وفاضلاب گذاشته نشده و این شرکت فقط مسئولیت جمع‌آوری و انتقال به تصفیه‌خانه فاضلاب مشترکینی را دارد که در محدوده شبکه اجرا شده فاضلاب قرار گرفته باشند و با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط مهندسین مشاور مجرب، تخلیه فاضلاب لجن‌کش‌ها در مسیر شبکه فاضلاب شهری به دلیل بالا بودن BOD و COD فرآیند تصفیه در تصفیه‌خانه فاضلاب شهری مختل و بحران بزرگ زیست‌محیطی ایجاد خواهد شد.

ما چطور مدعی انجام کارهای بزرگ و کلان هستیم که به نظر کارشناسان اهل فن بی‌توجه‌ایم و هرگونه هم دلمان خواست اظهار نظر می‌کنیم؟

بهتر است بر اساس نظریه کارشناسی تصمیم‌های مدیریتی بگیریم.

پس از آن بود که شهرداری بابل بار دیگر به این مساله واکنش نشان داد واینبار روابط عمومی این مجموعه طی پاسخی اعلام کرد:

شهرداری بابل معتقد است مسئولین دستگاه‌ها باید افرادی با تخصص و تحصیلات باشند و الحمدالله در عموم دستگاه‌ها چنین اتفاقی رخ می‌دهد، اما متاسفانه به نظر می‌رسد در برخی دستگاه‌ها، مدیران از درایت و هوش خود در زمینه بهره‌گیری از تخصص و دانش استفاده نمی‌نمایند، چون مدیر مذکور از تخصص و دانش خود استفاده ننموده و یا اینکه انحراف در برداشت از موضوع خبر شهردار محترم بابل به صورت عمدی یا غیرعمد داشته است.

مهندس بیژنی شهردار محترم بابل در اظهارات خود که در سایت شهرداری انتشار یافته در چندین قسمت خبر اعلام نمود که مدیریت آب و فاضلاب شهرستان وظیفه خود را نسبت به تعیین محل تخلیه فاضلاب انجام نداده است که مسئولیت این امر به هر دلیلی (نداشتن بودجه یا عدم اعمال مدیریت لازم و...) با مدیریت مذکور می‌باشد.

همانگونه که شهردار محترم در بیانات وخبر صدرالاشاره اعلام نمود، ساماندهی خودروهای حمل، پیگیری و تعیین محل پارک آنان با شهرداری می‌باشد که در حال انجام و پیگیری است اما مدیریت مذکور بر اساس بند 4 ماده 2 قانون پسماند می‌بایست نسبت به دریافت فاضلاب_خانگی که توسط خودروهای مخصوص تخلیه و... جمع‌آوری می‌گردد اقدام و آن را مدیریت نماید و بعد از خشک و نیمه‌خشک کردن تحویل شهرداری نماید.

شرکت آب و فاضلاب شهرستان بابل، نه تنها وظیفه قانونی فوق را انجام نمی‌دهد بلکه در زمینه معرفی محلی برای تخلیه خودروهای مخصوص حمل، علی‌رغم مصوبات جلسات تخصصی، دستورات صادره از طرف فرماندار محترم و... هیچگونه اقدامی که منجر به اجرای قانون فوق گردد، نمی‌نماید.

این دستگاه مسئول در واقع با این روش غیرقانونی به نوعی خودروهای مذکور را مجبور می‌نماید تا در خیابان‌های اصلی شهر، کانال‌های آب‌های سطحی مربوطه، حاشیه رودخانه‌ها و باغات نسبت به تخلیه فاضلاب و لجن‌ها اقدام نمایند.

حال شهروندان محترم خود قضاوت خواهند نمود که چه سازمانی به وظیفه خود عمل نمی‌کند؛ شهرداری بابل که فراتر از وظیفه ضمن ساماندهی خودروها و پیگیری مستمر و موثر برای تعیین محل تخلیه فاضلاب سعی در حل این مشکل را دارد و یا سازمانی که با تظاهر و برداشت غلط نسبت به اقدامات شهرداری، حقوق حقه و سلامتی شهروندان را به مخاطره واداشته و نسبت به انجام وظیفه خود فرافکنی می‌نماید.

لازم است به این مدیر محترم مجددا متذکر شویم که ظاهرا فراموش کرده‌اند که خیابان‌هایی را که ماه‌ها برای کشیدن اگوی شهری تخریب نموده‌اند را باید آسفالت کنند، حداقل این مورد را به احترام مردم نجیب بابل به انجام برسانند.

به گزارش تابناک مازندران، باید دید آیا مدیران این دو مجموعه در نهایت خواهند توانست جایی برای تخیه فاضلاب پیدا کنند و یا به این دعوای رسانه‎ای با چاشنی فاضلاب ادامه خواهند داد؟

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار