رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: آبیاری محصولات سبزی و صیفی استان با آب خام (فاضلاب) انجام نمی شود و هر گونه آلودگی در این محصولات را به شدت رد می کنم.
کد خبر: ۲۴۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 20 June 2016
علی اشرف منصوری افزود: در برخی رسانه ها خبری بر آلوده بودن سبزی و صیفی جنوب تهران در گذشته منتشر شده اما تا این لحظه گزارشی مبنی بر آلوده بودن این محصولات به سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ارسال نشده است.

وی ادامه داد: آبیاری محصولات سبزی و صیفی در سطح استان تهران با آب تصفیه شده انجام می شود و این محصولات با آب کاملا سالم و بهداشتی کشت می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: سالانه 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی می رود و سالیانه 965 هزار تن استان تهران این محصولات را تولید می کند.

وی افزود: بیشترین سطح کشت سبزی و صیفی استان تهران در اراضی جنوب و جنوب شرقی استان انجام می شود.

** کشت برنج در اراضی استان تهران ممنوع است
منصوری در ادامه به ممنوع بودن کشت برنج در اراضی کشاورزی استان تهران اشاره کرد و گفت: به منظور استفاده بهینه از آب امسال هر گونه کشت برنج را در اراضی استان تهران ممنوع کردیم.
وی افزود: کشت محصولات ضروری همچون دانه های روغنی، ذرت، گندم و جو جایگزین برنج در استان تهران شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران همچنین به آغاز فصل برداشت محصولات تابستانه اشاره کرد و گفت: فصل برداشت محصولات کشاورزی از اواسط اردیبهشت آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

استان تهران 212 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

عمده تولیدات کشاورزی استان تهران در شهرستانهای پیشوا، ورامین، دماوند و شمیرانات می باشد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار