فرمانده انتظامي غرب استان تهران:
فرمانده انتظامي غرب استان تهران گفت: قاچاق كالا ، تضعيف اقتصاد ملي و ايجاد چالش‌هاي امنيتي را به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۵۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 28 June 2016
 سردار محسن خانچرلي با اشاره به تاثيرات مخرب قاچاق کالا، اظهارداشت: قاچاق كالا قدرت فراواني در تخريب منابع ملي و سرمايه‌هاي اجتماعي دارد و مي‌تواند آثار نامطلوب پنهان و پيدا به دنبال داشته باشد كه شاخص‌ترين آنها لطمه به اقتصاد كشور و در نتيجه تضعيف اقتصاد ملي و ايجاد چالش‌هاي امنيتي است.

وي با اشاره به اينکه قاچاق کالا تهديد امنيت ملي، بحران هاي اجتماعي، افزايش نرخ بيکاري، کاهش اشتغال، کاهش سرمايه گذاري و کاهش سودآوري در توليد، تشکيل طبقه فوق العاده ثروتمند و فقيرتر شدن اقشار و دهک هاي پايين جامعه را در بر دارد، افزود: استمرار قاچاق کالا مي تواند سيستم امنيت عمومي را به چالش بکشاند.

تضعيف اقتدار دولت و تقويت گروه هاي مافيا نتيجه استمرار قاچاق کالا

سردار خانچرلي تصريح کرد: در بعد ملي، استمرار قاچاق کالا و ارز باعث تقويت گروههاي مافيايي و در نتيجه تضعيف اقتدار دولت مي شود زيرا پولهاي نامشروعي که از اين طريق به دست مي آيند موجب شکل گيري قدرتهاي نامشروع شده و سيستم امنيتي را با مشکل مواجه مي سازد.

وي اضافه کرد: در بعد اجتماعي و فرهنگي نيز قاچاق کالا و ارز سبب برهم خوردن تعادل اجتماعي و درآمدي در ميان اقشار جامعه مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: قاچاق کالا امروزه علاوه بر آثار سوء اقتصادي آن به عنوان يک چالش اقتصادي و اجتماعي در حوزه هاي منطقه اي، ملي و بين المللي محسوب مي گردد به طوري که رواج قاچاق و تاثير سوء آن به عنوان يک عامل بازدارنده توسعه، موجب اختلال در اعمال و اجراي برنامه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دولت شده و باعث کاهش رشد و رکود اقتصادي خواهد شد.

وي با بيان اينکه در ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندين سازمان عضويت دارند، تصريح کرد: ناجا به عنوان يکي از اعضاي اين ستاد محسوب مي‌شود که با کمک دستگاه هاي ديگر از تمام ظرفيت‌هاي موجود براي ناامن کردن محيط براي قاچاقچيان کالا استفاده خواهد کرد.

فرهنگ‌سازي حمايت از توليد ملي، وظيفه خطير اصحاب رسانه

سردار خانچرلي، نقش اصحاب رسانه را در تشديد مقابله با قاچاق کالا و ارز موثر و بي‌بديل دانست و گفت: فرهنگ‌سازي در راستاي حمايت از توليد ملي، وظيفه خطير اصحاب رسانه است.

وي ضمن اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با معضلات و آسيب هاي اجتماعي و به خصوص کالاي قاچاق و موادمخدر، خاطرنشان کرد: موضوعاتي همانند برخورد با واردکنندگان کالاهاي خارجي قاچاق، موادمخدر و پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي بايد در اولويت اصلي و دستور کار پليس باشد.

رئيس پليس غرب استان تهران، شناسايي عناصر اصلي و فعالان در اين عرصه را از ديگر برنامه هاي مهم  پليس برشمرد و گفت: پليس استان مصمم است در سال جاري با پديده شوم قاچاق کالا مبارزه قاطعانه و مستمر داشته باشد.

مبارزه با قاچاق کالا نيازمند عزم ملي است

فرمانده انتظامي غرب استان تهران با تاکيد بر عزم ملي همه سازمان‌ها و نهاد‌ها در بحث مبارزه با قاچاق کالا، گفت: مبارزه با قاچاقچيان کالا، مصداق توسعه اقتصاد مقاومتي است.

خانچرلي برخورد قاطع با قاچاقچيان و وضع قوانين سخت در برخورد با کساني که اقدام به قاچاق کالا مي کنند را نيز موثر دانست و گفت: مبارزه با اين معضل بايد " مردمي " شود.

براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران در پايان با بيان اين ‌که آنچه مي تواند سرمايه يک کشور را حفظ کند، امنيت است؛ گفت: مبارزه با قاچاق کالا ضامن امنيت و بسترساز تحقق اقتصاد مقاومتي است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار