کد خبر: ۲۵۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 29 June 2016

دانشیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه ها می توانند ضرباهنگ توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فکری یک جامعه قلمداد شوند.

نظر دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: حمایت دانشگاه ها از توسعه اقتصادی، ارائه و مهارت های فنی به روز در میان نیروی کار است.

عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: اکتشافات علمی که به نوآوری های صنعتی می انجامد، بخصوص از طریق کاربردهای دانشگاهی تصویری مهم از کمک دانشگاه ها به توسعه اقتصادی است.

دهمرده تصریح کرد: برخی دانشگاه ها در اطراف خود مراکز صنعتی کوچکی ایجاد می کنند که می تواند اکتشافات علمی را جذب و از آن برای بهره وری اقتصادی استفاده کنند.

به گفته وی برای آنکه کاربردهای جنبي یافته های علمی موفقیت آمیز باشد دانشگاه باید با سرمایه گذاران مالی آگاه از فناوری تعامل برقرار کند و ظرفیت مدیریتی و منابع تخصی دیگر پیدا کند.

وی در ادامه بيان کرد: دانشگاه ها می توانند با ایجاد سریع منابع انسانی با مهارت و دانش اساسی، به گسترش پاسخگویی در بازار نیروی کار کمک کنند.

دهمرده اظهار داشت: دانشگاه می تواند به توسعه کمک کند و ایجاد ارتباط بین نیازهای صنعت و رشته های دانشگاهي آغاز خوبی برای ایجاد گفتگو بین دانشگاه ها و صنعت است.

وی در پایان گفت: حمایت از نیروهای متخصص بومی و اعتماد به این نیروها می تواند نقش عمده ای در توسعه فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد و این حس اعتماد انگیزه را در بین جوانان بیشتر خواهد کرد و بازدهی کار در همه زمینه ها و عرصه ها بهتر خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار