حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید برخی‌ها با اتمام مبارک رمضان معنویت را فراموش کنند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است ولی نباید به گونه‌ای شود که ماه شوال ماه خزان قرآن باشد.
کد خبر: ۲۵۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 05 July 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مسأله وداع با ماه مبارک رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است و ائمه اطهار نسبت به وداع ماه رمضان توصیه‌های ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عبادات مهم در شب عید فطر احیا گرفتن در شب عید است، بیان کرد: قرائت سوره‌های انعام، کهف و یاسین در شب عید و گفتن صد مرتبه «استغفرالله و اتوب الیه» سفارش شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سه نماز در شب عید سفارش شده است، گفت: یکی از این نمازها سه نماز دو رکعتی است که در هر رکعت یک حمد و پنج قل هوالله خوانده می‌شود و کسی که این نماز را بخواند می‌تواند خانواده خود را در قیامت شفاعت کند.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار وداع‌های زیبایی با ماه مبارک رمضان داشتند، بیان کرد: به خواندن زیارت امام حسین(ع) در شب عید فطر، شب عید قربان و نیمه شعبان سفارش شده است.

رفیعی افزود: طبق روایات فرشته‌ها در روز عید سعید فطر در مسیرهای حرکت مردم حضور می‌یابند و ندا می‌دهند که در مهمانی خدای کریم شرکت کنید که در این روز گناهان بزرگ بخشیده شده و جایزه‌های ویژه به انسان‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید برخی‌ها با اتمام مبارک رمضان معنویت را فراموش کنند، ادامه داد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است ولی نباید به گونه‌ای باشد که ماه شوال ماه خزان قرآن باشد.

عضو هیأت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه اضافه کرد: ملائکه به نماز خواندن ملت روزه‌دار در عید فطر مباهات می‌کنند و سفارش شده است که مردم در این روز بهترین لباس‌ها را پوشیده و بهترین عطرها را استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: حضرت علی(ع) در ایام خلافت خودشان در روزهای عید فطر خطبه‌ای می‌خواندند و برخی از این خطبه‌ها در مسجد کوفه ایراد شده است.

رفیعی گفت: ایشان فرمودند دنیا میدان آمادگی است و قیامت زمان مسابقه است، در این مسابقه برنده و بازنده داریم و هر کس که برنده شد به بهشت می‌رود و هر کس که بازنده شد راهی جهنم می‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های امام علی(ع) در خطبه‌های عید فطر گفت: باید در قوانین، حقوق مردم عادی رعایت شده و همه مسؤولان در همه رده‌ها به این مسأله توجه داشته و دولت، مجلس، قوه قضاییه، شهرداری‌ها و ادارات حال ضعیف‌ترین‌ مردم را رعایت کنند. کسی با هزار مکافات توانسته یک سرپناه بسازد کاری نکنید که نتواند یک درب برای خانه‌اش بخرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نسبت به رعایت حال کوخ‌نشینان تأکید داشتند، افزود: سفارش دیگر امام علی(ع) توجه به واجبات است و مبادا افرادی واجبات را فدای مستحبات کنند. توجه به نمازهای واجب، پرداخت وجوهات و روزه‌داری در ماه رمضان از جمله سفارش‌های حضرت است.

وی بیان کرد:‌ ایشان فرمود مردان به زن‌های خود احسان کرده و ایشان را اذیت نکنید و این سخن متن خطبه حضرت علی(ع) است. پرهیز از تهمت زدن و آبرو ریختن، فحشا، شرب خمر و کم فروشی، از دیگر توصیه‌های حضرت علی(ع) در خطبه روز عید است.

رفیعی بیان کرد: حضرت در آخر خطبه دعایی فرمودند و گفتند ان‌شاءالله خداوند ما را با تقوا حفظ کند و خیر دنیا و آخرت به ما عنایت کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از تمام کسانی که در برگزاری مراسم‌های ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) مشارکت داشتند، گفت: تیم‌های داعشی مختلفی دستگیر شده‌اند که تلاش‌ داشتند بمب‌گذاری داشته باشند و برای امنیتی که در کشور می‌بینید بسیاری از افراد به صورت گمنام تلاش جدی دارند که از همه ایشان تقدیر می‌کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار