نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:دستگاه هااموال غارت شده بیت المال رابرگردانند.
کد خبر: ۲۵۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 06 July 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:دستگاه هااموال غارت شده بیت المال رابرگردانند.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز عید فطر شهر ایلام با قدردانی از بیانیه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه برخورد با کسانی که با حقوق های نجومی و ده ها میلیونی اموال بیت المال را به تاراج بردند، تاکید کرد: این بیانیه نوید آینده درخشان کشور در عدالت خواهی است.

وی اظهار کرد: این بیانیه در راستای عدالت اجتماعی و برخورد با کسانی است که حقوق مردم را رعایت نکرده و نسبت به بیت المال دست درازی می کنند و مصداق انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است.

امام جمعه ایلام گفت: فضای کشور در اثر اعلام لیست های نجومی ملتهب بوده و فضای یاس و ناامیدی در کشور حاکم شده بود اما با تاکیدهای مقام معظم رهبری و بیانیه رئیس جمهوری امید در دل های مردم ایجاد شد.

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: دغدغه اصلی دولتمردان و رئیس جمهوری خدمت به مردم است اما برخورد با کسانیکه حقوق های نامتعارف و ناعادلانه دریافت می کنند دلیل بر حساسیت دولت نسبت به بیت المال است.

وی یادآور شد: اقدام های دولت در این زمینه قابل تقدیر است اما دستگاه های زیرمجموعه نیز باید موضوع را جدی گرفته و بدون مسامحه و تعلل اموال به غارت رفته را به بیت المال بازگردانند و با اقدام های عدالت محوری دولت همراه شوند.

خطیب جمعه ایلام به دیدار چند ساعته مقام معظم رهبری با دانشجویان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: رهبری بیش از پنج ساعت از وقت خود را در اختیار دانشجویان قرار دادند که یکی از طولانی ترین دیدارهای ایشان بود.

حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: در این دیدار نمایندگان دانشجویان در یک فضای صمیمی دیدگاه های فکری خود را مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب نیز مطالب بسیار مهم و کلیدی را عنوان کردند. 

وی با بیان اینکه توصیه به تقوی عمومی و شخصی یکی از مهمترین توصیه های رهبری به دانشجویان بود، تاکید کرد: اگر مسئولان در تمامی سطوح تقوی الهی را رعایت کنند شاهد حقوق های نجومی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: مطالبه گر بودن قشر دانشجو از دیگر توصیه های رهبری به دانشجویان بود اما باید توجه داشت که به دور از افراطی گری، تخریب و تضعیف دولت و با رعایت اخلاق، مطالبه های بحق و منصفانه را عنوان کنند و توهین، نادیده گرفتن کارهای مثبت دولت و برجسته کردن نقاط ضعف خلاف عدالت است.

وی تصریح کرد: مبارزه با جبهه استکبار که تبلور آن رژیم آمریکاست یکی دیگر از توصیه های رهبری به دانشجویان است و هیچ زمانی نباید به فراموشی سپرده است.

امام جمعه ایلام به ناهماهنگی بین شورای شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت: همه باید بدانند در جمهوری اسلامی مسئولیت طعمه و فرصتی برای کسب درآمد و قدرت نیست یلکه فرصت خدمتگذاری است. 

حجت الاسلام لطفی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا یک نهاد قانونی و تاثیرگذار و تبلور خواسته های مردم در اداره امور شهرها و روستاهاست و شهرداری نیز وظایف مهمی بر عهده دارد بنابراین بین این دو نهاد باید تعامل و تفاهم وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای شورا افراد متعهدی هستند و به آنها توصیه می شود به مردم خدمت کنند زیرا تعلل، عقب افتادن کارها و تعطیلی بعضی از فعالیت ها زیبنده مردم انقلابی این استان نیست و باید به خواسته مردمی که به پای صندوق های رای رفته اند عمل شود.

امام جمعه ایلام همچنین به مردم استان توصیه کرد: الگوی مصرف اسلامی در مصرف آب و برق را رعایت کنند زیرا مصرف بی رویه هزینه های بسیار سنگینی به دستگاه های تامین کننده آب و برق وارد می کند.

حجت الاسلام لطفی همچنین از دستگاه ها خواست در صدور قبض های آب و برق خصوصا برای قشر کم درآمد جامعه دقت کنند زیرا در برخی موارد در این زمینه اشتباهاتی رخ می دهد که برای این قشر قابل تحمل نیست.

نماز عید سعید فطر با حضور باشکوه مردم ایلام در مصلی شهر ایلام اقامه شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار