دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از اعطای تسهیلات درراستای اشتغال بهبود یافتگان از دام مواد مخدر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 11 July 2016
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام از اعطای تسهیلات در راستای اشتغال بهبود یافتگان از دام مواد مخدر خبر داد.

به گزارش تابناک ایران؛ رضا صادقیان روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی پیشگیری از مواد مخدر دهلران اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر بر اساس اولویت های پنجگانه این ستاد در حوزه های مقابله، پیشگیری، درمان، حمایت های اجتماعی ، حقوقی و قضایی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: اقدام و عمل در حوزه علمی و نظریه پردازی با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها، حوزه فرهنگی (گفتمان سازی به منظور مسئولیت پذیری اجتماعی)، حوزه سیاسی (مطالبه گری از ادارات عضو شورا) و حوزه اجرا (ایجاد دغدغه در مسئولان) از دیگر رویکردهایی است که ستاد آنها را پییگری می کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: امسال همچنین شناسایی کارآفرینان و اقدامات لازم برای اعطای تسهیلات در راستای اشتغال بهبود یافتگان از دام مواد مخدر از برنامه های در دست اقدام است.

صادقیان با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی در حوزه بهبود یافتگان در سال گذشته افزود: با اعتبارات این حوزه سال گذشته برای 43 نفر از بهبود یافتگان و خانواده های آنان اشتغال ایجاد شد که این روند در سال جاری نیز ادامه می یابد.

فرماندار دهلران نیز در این نشست آسیب های مواد مخدر را در حوزه های مختلف و اتلاف نیروی انسانی یادآور شد و گفت: اقدامات پیشگیرانه، برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش ها و صیانت از افراد سالم از دیگر اقداماتی است که باید به جد دنبال شوند.

امیدعلی سبزی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را امری مهم و از تکالیف همه متولیان ، خانواده ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی برشمرد و افزود: همه باید در این حوزه برای جلوگیری از این پدیده شوم در جامعه با احساس تکلیف و وظیفه اقدام کنیم.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در موضوع مواد مخدر به جامعه تاکید کرد و یادآور شد: در این زمینه رسانه های محلی، صدا و سیما، آحاد افراد جامعه و بویژه خانواده ها برای پیشگیری از مواد مخدر باید احساس مسئولیت کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار