مراسم ترحیم «جواد شهرستانی» استاندار اسبق کرمانشاه باحضور جمعی از مسؤولان و مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان در مسجد غدیربرگزار شد
کد خبر: ۲۵۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 13 July 2016
 . به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از سایت امام جمعه کرمانشاه، مراسم ترحیم جواد شهرستانی استاندار اسبق استان کرمانشاه با حضور جمعی از مسؤولان و مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان در مسجد غدیر کرمانشاه برگزار شد.
مسؤول دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه، در این مراسم اظهار داشت: برجای گذاشتن نام نیک و جاوداگانی در تاریخ آرزوی هر مخلوقی است‌ و قرآن کریم تعهد و‌ اهلیت نسبت به ایمان و عمل صالح را کلید هر رستگاری معرفی می‌کند.
 علیرضا شهرستانی، شخصیت زنده یاد سیدجواد شهرستانی را مصداق عمل صالح دانست و تصریح کرد: بیش از 4 دهه از خدمات‌رسانی این فقید کرمانشاهی گذشته، اما مردم به دلیل خدمات شایسته نامش را بر کتیبه بیستون دل خود نصب کرده‌اند.
 وی با بیان اینکه محروم شهرستانی استاندار اسبق کرمانشاه، به‌عنوان شهردار تهران نیز انجام وظیفه کرده، تأکید کرد: خدمت‌رسانی در لباس مسؤولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تعهدات و شرح وظایفی را برای متصدیان امور تعریف می‌کند که توقع و مطالبات‌ به حق مردم را نیز به همراه دارد.
 شهرستانی با اشاره به توقعات مردم از شهردار استان کرمانشاه، افزود: کرمانشاه دارای چهره‌های ماندگار هنری، فرهنگی است به‌ویژه شخصیت‌هایی همچون وحدت کرمانشاهی و... که باید اماکن سطح شهر به نام این فرهیختگان نامگذاری شود.
 مسؤول دفتر امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه استان کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه خطاب به مسؤولان در معرفی نخبه‌های استان تأکید کرده‌ و آن را وظیفه دستگاه‌های شورای شهر شهرداری دانسته‌اند که کوچه‌های شهر را به نام هنرمندان و فرهیختگان استان نامگذاری کنند.
گفتنی است، مرحوم سید جواد شهرستانی در دهه 50 به عنوان استانداری لایق و دلسوز خدمات ارزشمندی از جمله احداث بلوار طاق‌بستان، فرودگاه کرمانشاه، دانشگاه رازی، درختکاری و نهال کاری بیستون تا سراب نیلوفر، اتوبان کرمانشاه به تهران و... را انجام داد.
 زنده یاد شهرستانی که مدت 4 سال مسؤولیت خطیر استاندار کرمانشاه را به عهده داشت و خدماتی شایان توجهی در توسعه زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و... انجام داد و امروز نیز که چند دهه از احداث بازار شهرستانی می‌گذرد، برای مردم استان تداعی‌گر تلاش‌های ماندگار این فقید کرمانشاهی است.
مرحوم سید جواد شهرستانی بر اثر عارضه ذات‌الریه در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تحت مداوا قرار داشت که چند روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار