سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی:
سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی گفت: داوری ۴۳۰ اثر رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه با موضوع عفاف و حجاب به پایان رسید.
کد خبر: ۲۶۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 14 July 2016
به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، وحید نمازی اظهار کرد: در دومین جشنواره سراسری حریم ماه که مردادماه امسال در خراسان شمالی برگزار می‌شود، آثار ۱۵۳ هنرمند گرافیست از ۲۷ استان کشور بررسی و داوری شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ هنرمند گرافیست از خراسان شمالی آثارشان را به این جشنواره ارسال کرده‌اند، افزود: از مجموع ۴۳۰ اثر رسیده به جشنواره، ۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت که داوران، شش اثر از ۳۰ اثر راه‌یافته به مرحله نهایی را به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب کردند.

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی از افزایش دو برابری آثار در این دوره نسبت به دوره نخست جشنواره حریم ماه خبر داد و اظهار کرد: ضمن افزایش کمی آثار، کیفیت آثار رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه هم بهتر شده است.

نمازی بیان کرد: باوجود ارائه ۶ محور در باب موضوع عفاف و حجاب، آثار هنرمندان در این شش مورد ریز نشده بود و بیشتر آن‌ها ایده پردازی کلی به بحث عفاف و حجاب داشتند.

وی تصریح کرد: اگر هنرمندان با توجه به این محورها، ایده پردازی و اثر ارائه می‌کردند، تنوع و کیفیت آثار رسیده به جشنواره بیشتر و بهتر می‌شد.

این مسئول استانی همچنین ازنظر مساعد داوران درباره آثار رسیده به دومین جشنواره سراسری حریم ماه خبر داد و افزود: بیشتر آثار رسیده به جشنواره را دانشجویان و هنرجویان رشته گرافیک ارسال کرده‌اند که با توجه به تجربیات و سابقه کاری، کارهای خوبی خلق‌شده است.

نمازی انتخاب شش برگزیده در این دوره از سوی داوران را سبب ایجاد انگیزه و ترغیب هنرمندان برای شرکت در جشنواره‌ها دانست و اظهار کرد: در دوره نخست جشنواره سراسری حریم ماه سه برگزیده داشتیم که نفر سوم و نیز شایسته تقدیر از هنرمندان خراسان شمالی بودند.

وی گفت: در این دوره نیز با شرکت گرافیست‌هایی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و تبریز و سایر استان‌ها از سوی داوران یک نفر از هنرمندان استان جزو برگزیده‌ها انتخاب‌شده است.

گفتنی است: دومین جشنواره سراسری حریم ماه که با موضوع عفاف و حجاب از سوی حوزه هنری خراسان شمالی و با مشارکت شرکت گاز این استان برگزار می‌شود.

این جشنواره هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت پایان خواهد یافت که در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی از ۳۰ اثر راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره نیز برگزار خواهد شد
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار