رئیس سازمان بهزیستی از پوشش 35 هزار داروی تکمیلی در بسته سلامت خبر داد و گفت: برخی داروهای ناباروری نیز در بسته سلامت قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۶۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 14 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهین عسگری در حکمی از سوی رئیس سازمان بهزیستی به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی هرمزگان جایگزین سیما مرادی شد.
 
در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بهزیستی هرمزگان که در بندرعباس و با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان استانی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های سیما مرادی در طول سه ساله اخیر، مهین عسگری به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی هرمزگان معارفه شد.
 
رئیس سازمان بهزیستی ظهر امروز در این مراسم اظهار کرد: کار در مجموعه سازمان بهزیستی کشور کاری سخت و طاقت‌فرسا است و برای پیشبرد برنامه‌های کلان در این حوزه به همکاری و همراهی مجموعه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها نیازمندیم.
 
وی با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات خوب مجلس در زمینه رفع مشکلات مربوط به تولد کودکانی با مشکلات ژنتیکی در کشور افزود: سالانه 25 هزار کودک معلول با اختلالات شدید جسمی و حرکتی در ایران به دنیا می‌آید که اگر بتوانیم با مشاوره‌های الزامی ژنتیک که از سوی مجلس تصویب شده، مانع از بروز چنین وضعیتی شویم، گام بزرگی برداشته‌ایم.
 
انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: غربالگری اقدامی مؤثر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال رساندن پوشش ناشنوایان به 90 درصد در سراسر کشور هستیم که یکی از اولویت‌های مهم مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این استان نیز همین است.
 
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تلاش‌های دولت در مهار مشکلات ناشی از نبود خدمات درمانی مناسب و یا بیمه‌های فراگیر، گفت: اجرای طرح بیمه سلامت در سراسر ایران یک اقدام افتخار آفرین است که سبب برداشتن بار سنگینی از دوش مردم شد و چتر این بیمه در سراسر استان‌ها فراگیر شده است.
 
وی پوشش 35 هزار داروی تکمیلی در بسته سلامت را یکی دیگر از اقدامات بسیار خوب در این زمینه عنوان و اضافه کرد: برخی داروهای ناباروری نیز در بسته سلامت قرار گرفته است که حرکت بزرگی بشمار می‌رود و امیدواریم با حمایت همه دستگاه‌ها در این زمینه شاهد تداوم حرکت مثبت دولت برای خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف باشیم.
 
محسنی بندپی تصریح کرد: ما نگاه ویژه‌ای به استان هرمزگان داریم و اعتقادمان این است که باید دامنه فعالیت‌های سازمان بهزیستی در این استان گسترش یابد و بنابراین استان هرمزگان را به عنوان استان پایلوت در زمینه اجرای قانون انجام الزامی مشاوره ژنتیک قرار داده‌ایم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار