در همایش «مشهد جهانی،تشکل‌های جهانی» در مشهد مطرح شد:
در آموزش و پرورش و آموزش عالی، تروریست های فرهنگی جایی را برای امام و امام شناسی درکتب درسی نگذاشته اند؛ حتی نام امام خمینی(ره) را می برند، اما منش و رفتار ایشان را شاهد نیستیم...
کد خبر: ۲۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 22 April 2015
امامزدایی تروريست‌هاي فرهنگي در آموزش و پرورش و آموزش عالی

سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس در آيين افتتاح سلسله همايش‌ها و برنامه هاي «مشهد جهاني، تشکل هاي جهاني»، در فرهنگسراي زيارت مشهد با بیان مطلب فوق به رهنمودهاي امام خميني(ره) و وصيت نامه عبادي سياسي ايشان، اشاره کرد و افزود:امام راحل مدلي را براي ما به يادگار گذاشتند که بر اساس آن تکليف ما در نبرد آخرالزماني بسيار روشن و شفاف است.
وي افزود: اگر مدل تفکر امام راحل به مدلي نرم افزاري تبديل شده بود، تازه ۳۲ سال بعد از انقلاب اسلامي شاهد رويداد مهمي همچون بهار عربي نبوديم و اين شرايط زودتر رقم مي خورد اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.
 سردار قاسمي گفت: امروز نمي شود کسي خود را منتسب به امام خميني(ره) معرفي کند و بگويد آن چيزي که ما مي گوييم درست است. ما اين ادعا را قبول نداريم و داشتن نسبت با امام(ره) و بيانات و آرمان هاي امام راحل، دو موضوع کاملاً جداگانه است.

وی اظهار تاسف کرد: به دليل وجود تروريست هاي فرهنگي، طي اين سال ها در آموزش و پرورش و آموزش عالي، موضوعاتي از جمله امام راحل، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس جايگاه خود را نداشته است و ارائه اطلاعات در اين موضوعات تنها به چند صفحه در کتاب ها محدود شده است.

وي افزود: برخي موفق شده اند اين تفکرات را در جامعه جا بيندازند که «چرا مي خواهيد با کل دنيا و استکبار مچ بيندازيد» و «چراغي که به خانه رواست، به مسجد حرام است». وي تصريح کرد: با توجه به پس زمينه قبلي، موفق شدند طرز فکر خود را توسعه دهند و به همين دليل است که حالا بعد از 37 سال بايد تازه بياييم و در مشهد به عنوان يک قطب فرهنگي جلسه اي بگذاريم و اين سوال را مطرح کنيم که «آيا در مناقشات بين المللي ورود کنيم يا خير؟».

سردار قاسمي با اشاره به اين که بيانات امام راحل تاريخ مصرف ندارد و همواره قابل استفاده است، گفت: رسماً مي گويند مي خواهيم تنش زدايي کنيم. آن هايي که چنين حرف هايي را بيان مي کنند قصد مچ انداختن با افرادي همچون احمدي نژاد را ندارند بلکه کليت تفکر آن ها متفاوت است.

سردار قاسمي با اشاره به وضعيت فعلي منطقه و اتفاقات سال هاي اخير گفت: در شرايط امروز همه مي خواهند زير پرچم سردار قاسم سليماني باشند و مبارزه کنند اما به اين کار نيازي نيست بلکه بهتر است در همين شهر مشهد فعاليت فرهنگي کرد. وي افزود: به دليل کوتاهي هاي ما، امروز بسياري از مسلمانان کشورهاي ديگر خودشان به شهرهايي مثل مشهد آمده اند تا آموزه هاي انقلاب اسلامي و ايستادگي در برابر استکبار را از ايرانيان بياموزند و مي توان با آن ها در ارتباط بود.

وي همچنين با اشاره به بيانات امام راحل درباره سعودي ها گفت: با مرگ پادشاه عربستان و زماني که همه ابراز خوشحالي مي کردند، آقاي هاشمي که اين روزها هم خاطره گويي هايشان گل کرده است، و اصحاب ايشان، ابراز ناراحتي و براي او طلب غفران و مغفرت کردند. قاسمي افزود: نمي دانيم بايد بيانات خود امام راحل را که همان فکت شيت ماست قبول کنيم يا به خواب هاي آقاي هاشمي و در گوشي هايي که مي گويند امام به ايشان گفته، اعتماد کنيم؟ وي تصريح کرد: سند براي ما صحيفه امام راحل است و همين براي ما کفايت مي کند.

سردار قاسمي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به ظرفيت عظيم مراسم اربعين شهادت امام حسين(ع) اشاره و اظهار کرد: همه ساله حدود 25 ميليون دلداده در اين مراسم حضور مي يابند و اين فرصت، فرصتي استثنايي براي تبليغ دين و شعائر اسلامي است.

قاسمي با اشاره به اين فرمايش امام(ره) که «آمريکا و استکبار در تمامي زمينه ها افرادي را براي شکست انقلاب اسلامي در آستين دارند»، گفت: «امام راحل حتي آقاي منتظري را به عنوان جانشين خود کنار گذاشت، چرا که او مرد اين راه نبود. امروز نيز کساني که خود را منتسب به امام(ره) مي دانند، نيايند حرف هاي خودشان را به نام امام منتشر کنند چرا که ما قبول نداريم. وي افزود: اگر کل نظام و مردم حرف هاي شما را قبول کردند که مسير مورد نظر را شما بپيمايند، حرفي نيست، اما در راهپيمايي 22 بهمن مردم آمدند و حرف هايي غير از رفراندوم و آن چه شما مي خواستيد اعلام کردند.

قاسمي در ادامه درباره مذاکرات هسته اي نيز گفت: برخي پيام دادند که مجاهدان عرصه سياسي ما چنين و چنان کردند، در حالي که يک صفحه ونيم مطلب ترجمه شده از نتايج مذاکرات 40 غلط املايي دارد؛ بهتر بود اين مجاهدان عرصه سياسي، 2 مترجم از خيابان انقلاب تهران همراه خود مي کردند که با هزينه اي کم، ترجمه اي روان ارائه کنند. وي افزود: اگر رهبر انقلاب در دوره احمدي نژاد اين مطلب را عنوان مي کردند که بايد همه چيز به صورت شفاف با مردم در ميان گذاشته شود و چيزي براي پنهان کردن نداريم، همه به شدت از احمدي نژاد مطالبه مي کردند، اما الان اين اتفاق نيفتاده است.

وحید جلیلی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در قسمتی از این همایش گفت : مشهد از بدو تاسیسش جهانی بوده است و خدا مشهد را جهانی خواسته و تاسیس کرده است. شهرهای زیارتی ما متعلق به مجاوران نیست؛ بلکه این بارگاه زیارتی پایگاه نورافشانی است که در شهرها وجود دارد و در ماهیت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه در این میان، مشهد به‌صورت ویژه این جایگاه جهانی را دارد و آدم‌هایی از سراسر جهان در این شهر رفت‌و‌آمد می‌کنند، اضافه کرد: ما که فعال فرهنگی هستیم، باید مقداری بیشتر و عمیق‌تر در این زمینه درک داشته باشیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با بیان اینکه در نگاه جهانی ما سه سرفصل داریم، گفت: اولین سرفصل این است که نگاه ما جهانی است. از همان ابتدای انقلاب اسلامی نشان دادیم که آرمان‌های ما منطقه‌ای نیست؛ بلکه جهانی است.
وی فرصت‌های جهانی ما در مشهد را دومین سرفصل دانست و افزود: بسیاری از مراکز در جهان است که می‌توانند به ما فرصت برسانند.
جلیلی ادامه داد: متاسفانه اطلاعات ما در برخی زمینه‌ها به‌شدت کم است. اول باید شناخت مناسب داشته باشیم تا از آن استفاده کنیم. متاسفانه این نگاه‌ها کمتر شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: باید به‌بهانه این اتفاق در تشکل‌ها انگیزه ایجاد کنیم که حضور فعال و جدی در فضای منطقه‌ای و جهانی داشته باشند. بنابراین در این زمینه دوره‌هایی طراحی شده است که در آینده‌ای نزدیک فراخوان آن اعلام خواهد شد.
وی ارتقای برخی مهارت‌ها مانند زبان انگلیسی و عربی، اردوهای آموزشی، آشنایی با کشورهای اسلامی و غیره ازجمله این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.
جلیلی همچنین تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که با تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف مانند برگزاری نمایشگاه مشترک و دعوت از میهمانان بین‌المللی همکاری کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که در سال‌های ٦٢ و ٦٣برخی نوجوانان مشهدی شخصیت‌هایی مانند «بابی ساندز» را می‌شناختند و اسم وی را روی تیم فوتبال محله خود گذاشته بودند گفت: این اتفاق به معنای داشتن نگاه جهانی و زندگی‌کردن در فضایی فراتر از مرزهای سیاسی است.
گفتنی است، در پایان این جلسه برخی حاضران سوالاتی را با موضوع جلسه مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار