معاون امور فرهنگی اداره اوقاف اردکان گفت: توجه به مناسب سازی اماکن مذهبی در معماری و شهرسازی این شهرستان و برداشتن موانع دسترسی افراد کم توان و سالمندان به مساجد و امامزاده ها ضروری است.
کد خبر: ۲۶۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 26 July 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام کوثری، در سومین جلسه مشترک ستاد مناسب سازی و شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اردکان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، با اشاره به نوع آیین، سنت و فرهنگ مردم شهرستان، اظهار کرد: استفاده کنندگان از اماکن مذهبی و امام زاده ها را طیف وسیعی از افراد جامعه تشکیل می دهند که افراد سالمند، معلول و جانباز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید جهت حضور ایشان در این اماکن تدابیر لازم اتخاذ گردد.
وی با اشاره به این که درصد بالایی از زوار و مراجعه کنندگان به اماکن مذهبی را سالمندان، زنان باردار، معلولان ، جانبازان و کودکان تشکیل می دهند افزود: مناسب سازی محیط تمامی اماکن مذهبی ، بقاع متبرکه ، مساجد و حسینیه ها در دستور کار این اداره خواهد بود.
در ادامه امیرولی عضد زاده، دبیر ستاد مناسب سازی شهرستان، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه در برگزاری جلسه و هماهنگی های لازم جهت مناسب سازی اماکن مذهبی، گزارشی مختصر از عملکرد کمیته مناسب سازی شهرستان در سال 94 ارائه نمود.
وی با بیان این که طبق آمار سازمان جهانی بهداشت 10 درصد افراد هر جامعه ای را افراد معلول تشکیل داده و همچنین8.5 درصد جمعیت استان یزد سالمند می باشند ، نیاز به مناسب سازی اماکن عمومی به ویژه اماکن مذهبی و حضور آسان و بدون مانع معلولان و سالمندان در جامعه را خواستار شد.
جواد شاکر ، عضو شورای شهر و از کارکنان اوقاف نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از دبیر و کارشناسان ستاد مناسب سازی شهرستان به واسطه کسب رتبه برتر در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی ، گزارشی از عملکرد مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری اردکان در خصوص رعایت موارد و استاندارد های مناسب سازی در پروژهای عمرانی بیان نمود.
وی اظهار داشت : باید سعی شود تا مساله مناسب سازی به یکی از دغدغه های اصلی مسئولین شهرستان تبدیل شود تا افراد معلول و سالمندان از امکانات شهری و اجتماعی محروم نگردند.
شاکر نعمت سلامتی را بالاترین نعمت خداوندی دانست که به بشر هدیه گردیده و شکرانه سلامت را دستگیری از ناتوانان و کسانی برشمرد که از معلولیت رنج می برند و بر لزوم مناسب سازی محیط ادارات، نهادهای دولتی، اماکن عمومی، مکان های تفریحی روستایی و .... جهت حضور بیشتر و بهتر معلولین و جانبازان و ... در جامعه تاکید نمود .
در پایان در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی امکان مذهبی ، امامزاده ها ، مساجد و... شهرستان به منظور دسترسی معلولان بحث و تبادل نظر گردید.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار