کد خبر: ۲۷۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 01 August 2016


مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت نظارت جدی بر سلامتی محصولات باغی، زارعی، خام زارعی، گلخانه‌ای باغی و قارچ خوراکی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین شجاع‌الدینی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی، دستورالعمل صدور، تجدید، تعلیق و رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی که در موسسه استاندارد ایران در کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌ها نشان‌گذاری و نظارت بر محصولات است که این مهم با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در اکثر کشورها فقط یک دستگاه به کیفیت و سلامت محصولات نظارت دارد، اما در ایران توسط سه دستگاه این کار انجام می‌شود که باید این دستگاه‌ها با تعامل بیشتر اقدام به تولید و عرضه محصولات کنند.

این مسؤول افزود: وزارت بهداشت مسؤول نمونه‌برداری و نظارت بر محصولات در بازار، وزارت جهاد کشاورزی مسؤول تولید و محصولات و نظارت بر آلاینده‌های موادغذایی است و سازمان استاندارد ارزیابی نمونه‌برداری و کنترل محصولات عرضه‌شده در بازار است.

شجاع‌الدینی تأکید کرد: باید به جایی برسیم که همانند نقاط جهان، دولت تنها نظارت و تولی‌گری و بخش خصوصی به تولید براساس استانداردها بپردازد.

وی گفت: بازرسی، نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه باید توسط شرکت‌های خصوصی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار