مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تخریب کنندگان بافت تاریخی میبد باید بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بخش های تخریب شده را به صورت عینی با مصالح قبلی بازسازی کنند.
کد خبر: ۲۷۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 02 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت درباره تخریب بخشی از بافت تاریخی شهر میبد در محله خانقاه افزود: در سال 1390 درخواستی برای توسعه بقعه شیخ محمد خانقاه توسط هیات امنای این مجموعه ارایه شد که پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد و اداره کل میراث فرهنگی با نظر مثبت این درخواست را بررسی و پس از تایید، ابلاغ کردند.
وی ادامه داد: برخلاف طرح ابلاغی، اخیرا بخشی از مجموعه بافت تاریخی بدون هماهنگی با میراث فرهنگی در سه مرحله تخریب شده که در این خصوص شکایتی تنظیم و پرونده حقوقی و قضایی با جدیت در دست پیگیری است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد با قدردانی از همکاری دادستانی و مجموعه دستگاه قضایی در شهرستان میبد برای رسیدگی به موضوع تخریب بافت تاریخی این شهر گفت: از افرادی که در زمان تخریب بافت تاریخی میبد در محل حضور داشتند، شکایت شده و هیات امنای مجموعه بقعه شیخ محمد خانقاه را مقصر می دانیم.
ساشا ریاحی مقدم مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی میبد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اهمیت موضوع به همراه کارشناسان حقوقی سازمان میراث فرهنگی در میبد حضور یافته و در نشستی با حضور دادستان این شهرستان، حکم قضایی توقف کار صادر شد تا موضوع در مراجع قضایی پیگیری شود.
میبد نخستین شهر تاریخی ایران است که به طور کامل در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و دارای 13 روستا، شارستان، هسته مرکزی، بیرونه ها و باغ های فراوان است.
نارین قلعه، مساجد تاریخی، مجموعه کاروانی رباط، پیر چراغ، آسیاب ها و آب انبارها دروازه و برج و باروهای شهر برخی از آثار تاریخی میبد محسوب می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار