شهردار قزوین گفت: قزوین تنها شهر در کشور است که تراکم فروشی ندارد.
کد خبر: ۲۷۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 02 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مسعود نصرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه قزوین تنها شهر در کشور است که تراکم فروشی ندارد، اظهار کرد: طبق طرح تفصیلی یک تراکم پایه و یک تراکم مجاز وجود دارد که شهرداری قزوین فاصله این دو تراکم را در این شهر قایل شده است تا تراکم‌فروشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان در شهر قزوین طبقه سوم ساختمان‌ها چهار طبقه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرک مینودر و کوثر که مساحت زمین‌ها 85 متری است، دو و یا سه طبقه هستند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه در برخی شهرها که کوچه‌ها 10 و 12 متری است، ساختمان‌های 8 و 9 طبقه دیده می‌شود که جزو تراکم فروشی است، بیان کرد: قزوین جزو شهرهایی است که کاملا تعادل در طبقات آن حفظ شده است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار شهرداری قزوین

نصرتی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار شهرداری قزوین قرار دارد، بیان کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری پروژه‌ جدید به غیر از پروژه‌های محلی شروع نمی‌شود.

شهردار قزوین ابراز کرد: با توجه به محدودیت بودجه، مجموعه مدیریت شهری تلاش می‌کند تا پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند به بهره‌برداری برساند تا شهروندان قزوینی از امکانات آن بهره‌مند شوند.

نوسازی 1500 اتوبوس در قزوین

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که اتوبوس‌های جدید وارد کشور نشده است، گفت: همین موضوع منجر شده که شهرها با مشکلاتی مواجه شوند ولی از آنجایی که شهر قزوین به بازسازی اتوبوس‌ها از سال‌های گذشته پرداخته مشکلی در این زمینه ندارد.

شهردار قزوین افزود: شهر قزوین با بازسازی اتوبوس‌های خود 5 تا 6 سال عمر اتوبوس‌ها را افزایش داده است، بهره‌گیری این شهر از بازسازی انجام شده مورد علاقه وزارت کشور قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه 3 هزار اتوبوس در چندین شهر بازسازی می‌شود، گفت: از این آمار یک هزار و 500 اتوبوس وارد شهر قزوین می‌شود که در مرحله نخست 500 دستگاه بازسازی می‌شود.

نصرتی افزود: با ورود اتوبوس‌ها به شهر قزوین و بازسازی آنها به صورت دائم برای 200 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که تحقق این مهم بخشی از ایجاد 20 هزار شغل در استان قزوین است.

وی اضافه کرد: برج‌های جدید نیز که احداث شده فعال می‌شود که این موضوع نیز در اشتغال‌زایی بیکاران شهر قزوین موثر است.

شهردار قزوین یادآور شد: شهرداری قزوین با بازسازی 500 اتوبوس، دو و نیم میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم از وزارت کشور کمک می‌گیرد.

ساخت 4 تقاطع غیر هم‌سطح در قزوین

این مسئول به تقاطع‌های غیر همسطح در شهر قزوین اشاره کرد و گفت: احداث 20 تقاطع در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفت که تاکنون 16 تقاطع غیر همسطح در این شهر احداث شده است.

وی با بیان اینکه دو تقاطع غیر همسطح دیگر نیز تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: دو تقاطع دیگر در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار قزوین کاهش حجم بار ترافیک و تسهیل در عبور و مرور را از جمله اهداف ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار