تابناک تهران- این جمله که «این روزها همه چیز را عامل سرطان می‌دانند» تبدیل به توجیهی محبوب برای کسانی شده است که به این بهانه رژیم غذایی خود را می‌شکنند و سبک زندگی ناسالمی را در پیش گرفته‌اند. حقیقت امر این است که تحقیقات نشان می‌دهند بسیاری از مواد غذایی که امروزه بسیار رایجند، در واقع خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 02 August 2016
در این مقاله با 10 ماده غذایی بسیار ناسالم‌ که عامل ابتلا به سرطان به‌شمار می‌روند و هرگز نباید مصرف کنید آشنا می‌شویم. ‌‌

1. مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی(GMO)
  
مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی در رژیم غذایی بدون سرطان هیچ جایگاهی ندارند. خصوصا که تحقیقات نشان داده‌اند مواد شیمیایی که برای رشد آن‌ها استفاده می‌شود عامل رشد سریع تومورها هستند. اما با اینکه این مواد غذایی همه جا هستند از جمله در مشتقات ذرت، سویا و کانولا، با این حال شما می‌توانید از مواد ارگانیک و مواد غذایی طبیعی استفاده کنید.

2. گوشت‌های فراوری شده

 انواع این گوشت‌ها از قبیل سوسیس، هات داگ، بیکن و ... دارای مواد نگه‌دارنده ای هستند که به آن‌ها ظاهری تازه داده اما در بلند مدت خطر ابتلا به برخی سرطان‌های خاص از جمله سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهند. مطالعات نشان داده که هم نیتریت سدیم و هم نیترات سدیم که در این گوشت‌ها استفاده می‌شوند، به طور قابل توجهی در افزایش خطر ابتلا به سرطان نقش دارند. بنابراین مطمئن شوید که برای انتخاب محصولات گوشتی فقط از گوشت‌های پخته نشده و بدون نیترات استفاده کنید.

3. ذرت بو داده شده در مایکروفر

واقعیت این است که این نوع ذرت به تنهایی نمی‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد اما انواعی که با کیسه‌هایی حاوی مواد شیمیایی به نام پرفلوئورواکتانوئیک اسید بسته‌بندی شده‌اند بسیار خطرناکند. مطالعات ثابت کرده که این مواد شیمیایی خطر ناباروری در زنان و ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و لوزالمعده را افزایش می‌دهند.

4. نوشابه های گازدار 

تحقیقات نشان داده است که نوشابه‌های گازدار هم مانند گوشت‌های فراوری شده، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. این نوشابه‌ها که پر از شکر، رنگ‌‌های غذایی و مواد شیمیایی هستند، بدن را اسیدی کرده و به منبع غذایی سلول‌‌های سرطانی تبدیل می‌شوند. سودا یا آب گازدار یا آب کربناته، آبی است که در آن کربن دی ‌اکسید، تحت فشار حل شده باشد.

5. غذاها و نوشابه‌های رژیمی

این نوع از مواد غذایی حتی از نوشابه‌های معمولی شیرین‌شده با شکر هم بدترند! مطالعات اخیر نشان می‌دهند که آسپرتام که نوعی شیرین‌کننده مصنوعی رایج است، باعث طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله نقص‌های هنگام تولد و سرطان می‌شود. سوکرالوز، ساکارین و سایر شیرین‌کننده‌های مصنوعی هم عوارض مشابهی دارند.

6. آرد سفید تصفیه شده

آرد سفید تصفیه شده عنصری مشترک در بیشتر غذاهای فراوری شده به شمار می‌رود اما کربوهیدرات بیش‌ از اندازه آن عاملی جدی در ابتلا به سرطان است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم کربوهیدرات‌های تصفیه شده، موجب افزایش 220درصدی سرطان سینه در زنان می‌شود.

7. قندهای تصفیه شده

قند تصفیه شده هم همانند آرد تصفیه شده یکی از مواد مضر برای بدن به‌شمار می‌رود. این قندها سطح انسولین را به‌سرعت افزایش می‌دهند و به تغذیه سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند. سلول‌های سرطانی، شیرین‌کننده‌های غنی از فراکتوز را به سرعت و به راحتی متابولیزه میکنند و از آنجایی که کوکی‌ها، کیک‌ها، نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، سس‌ها و بسیاری دیگر از مواد غذایی سرشار از این قندها هستند، میزان ابتلا به سرطان روز به روز درحال افزایش است.

8. کنسرو گوجه فرنگی

ماده شیمیایی بیس فنول در این کنسروها خطرناک است و اسیدیته گوجه فرنگی به احتمال زیاد منجر به حل بیس فنول در مواد غذایی می‌شود.

9. ماهی آزاد پرورشی

ماهی آزاد پرورشی یکی دیگر از مواد غذایی سرطان‌زاست. این ماهی نه‌تنها فاقد ویتامین دی است بلکه اغلب با مواد شیمیایی سرطان ‌زا آلوده شده و آلوده به بی فنیل‌‌های پلی کلرینه، و آفت‌‌کش‌‌هاست.

10. روغن‌های هیدروژنه

روغن‌های هیدروژنه معمولا برای ذخیره غذاهای فراوری شده استفاده می‌شوند و می‌توانند منجر به بیماری‌های ناتوان کننده سیستم بدنی، مانند سرطان شوند.

منبع
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
خودت نویسنده محترم تا حالا اینا که گفتی نخوردی دیگه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
خوب بگو چیزی نخورین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار