معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری:
استان هم اکنون در حال انجام تعهد خود است و تا پایان سال مالی 95 تلاش می شود روند اجرای این آشیانه تکمیل شود و امیدواریم سارمان هلال احمر نیز شرایط را برای استقرار بالگرد در استان برای سال 96 مهیا کند.
کد خبر: ۲۷۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 02 August 2016

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گفت: استان ایلام از سال 96 صاحب یک بالگرد اختصاصی برای اقدامات امدادی می شود.
به گزارش تابناک ایلام، مهندس شاپور پولادی در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی محل احداث آشیانه بالگرد، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام و تعریض مسیر ایلام – صالح آباد ابراز کرد: سال گذشته تفاهم نامه ای میان استاندار ایلام با مدیرعامل سازمان هلال احمر منعقد شد که بر اساس این تفاهم نامه مشروط بر اینکه از محل اعتبارات استانی نسبت به احداث آشیانه بالگرد در استان اقدام شود، این سازمان نیز در نخستین فرصت نسبت به واگذاری بالگرد اختصاصی به استان ایلام اقدام خواهد کرد.
وی افزود: استان هم اکنون در حال انجام تعهد خود است و تا پایان سال مالی 95 تلاش می شود روند اجرای این آشیانه تکمیل شود و امیدواریم سارمان هلال احمر نیز شرایط را برای استقرار بالگرد در استان برای سال 96 مهیا کند.
معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: بروز حوادث طبیعی همچون آتش سوزی جنگل ها ، زلزله و سیل در استان ایلام طی سال های اخیر لزوم استقرار بالگرد امدادی به منظور تسهیل در امداد رسانی به آسیب دیدگان و اطفای حریق با توجه به طبیعت خشن و کوهستانی ایلام را دوجندان کرده است.
مهندس پولادی در ادامه از مراحل ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام بازدید کرد و گفت: با توجه به توسعه پروازهای بین المللی درآینده نزدیک در استان ضروری است تا زیرساخت های لازم را برای این مهم فراهم آوریم.
وی تاکید کرد: مرحله نخست اجرای این طرح شامل اجرای فونداسیون و اسکلت فلزی است که هم اکنون عملیات ساخت آن با پیشرفت فیزیکی نزدیک به 70 درصدی در حال اجراست.
مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه در این بازدید ابراز کرد: این طرح در زمینی با زیربنای پنج هزار و 700 متر و در سه مرحله با 100 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع شرکت فرودگاه های کشور و منابع استانی احداث خواهد شد.
میرجعفریان یادآور شد: مبلغ قرارداد منعقد شده با پیمانکار مربوطه برای تکمیل مرحله نخست این طرح 30 میلیارد ریال است که تاکنون 14 میلیارد ریال از آن پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در صورت تامین اعتبار بزودی این مرحله که شامل فونداسیون و اسکلت بندی است به پایان رسیده و عملیات اجرایی مرحله دوم آن توسط شرکت فرودگاه های کشور آغاز خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار در ادامه از روند پیشرفت تعریض مسیر ایلام - صالح آباد بازدید و با تاکید بر مجری طرح خواستار تکمیل آین مسیر تا قبل از اربعین امسال شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار