معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت :
ارسلان فتحی پور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو یی با اشاره به رکود مرگ بار حاکم بر صنایع و بازار کشور اظهار داشت: اولویت دارترین برنامه ای را که در مسئولیت جدیدم پیگیری خواهم کرد برنامه ریزی برای عبور از رکود بر اساس سیاستهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت و سیاستهای کلی مقام معظم رهبری خواهد بود تا بتوان از طریق آن بازار رکود گرفته را تحریک کرد.
کد خبر: ۲۷۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 03 August 2016

به گزارش تابناک تبریز، ارسلان فتحی پور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو یی با اشاره به رکود مرگ بار  حاکم بر صنایع و بازار کشور اظهار داشت: اولویت دارترین برنامه ای را که در مسئولیت جدیدم پیگیری خواهم کرد برنامه ریزی برای عبور از رکود بر اساس سیاستهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت و سیاستهای کلی مقام معظم رهبری خواهد بود تا بتوان از طریق آن بازار رکود گرفته را تحریک کرد.

وی افزود: حمایت از تولید در بخش های مختلف صنایع، بحث ساماندهی قیمت ها و برنامه ریزی برای مبارزه با قاچاق کالا از اصلی ترین برنامه هایی خواهد بود که پیگیری خواهم کرد.

معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: متاسفانه یکی از مسائلی که تولید ملی را با چالش جدی روبرو کرده است بحث واردات و قاچاق کالا بوده و این امر منجر به کاهش اشتغال و افزایش رکود و تورم در بازار  شده است و بنابراین برای انجام این مهم برنامه هایم صادرات محور و ممنوعیت ورود کالاهای خارجی مشابه تولید داخل و مبارزه جدی با قاچاق کالا خواهد بود . امیدواریم با این اقدامات اعتماد از دست رفته مردم به بازار تولید داخل بازگدد و شاهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشیم.

فتحی پور در پاسخ به سئوالی در خصوص رایزنی برای حل مشکلات صنایع استان از جمله مس سونگون، تبریزکف، ماشین سازی، فولاد بناب و… گفت: البته حوزه صنعت در حیطه مسئولیتی بنده نیست ولی تلاش هایی خواهیم کرد تا مشکلات صنایع رکود گرفته استان حل شود و البته وزیر صنعت هم علاقه خاصی به استان آذربایجان شرقی دارد و در این زمینه از همان ابتدا رایزنی هایی را برای حل مشکلات ذکر شده انجام داده ایم که در این مسیر اعطای تسهیلات و حل مشکلات قانونی واگذاری ها از آن جمله بوده است.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هریک از استان های کشور ما یک یا چندمحصول استراتژیک داریم که می تواند نقش اساسی در بحث اقتصاد بدون نفت  ایفا کند ولی متاسفانه در سال های گذشته به دلیل بی توجهی ها وضعیت تولید این محصولات دچار چالش اساسی شده  و در این مسیر ما به همت سرمایه گذاری بخش خصوصی، بحث صادرات از جمله حل مشکلات صنعت چرم و فرش در استان که تااندازه زیادی می تواند جایگزین مناسب برای درآمد کشور باشد را احیا خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار