وزارت محیط زیست کره جنوبی اعلام کرد:
دولت کره جنوبی اعلام کرد که به منظور تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران بزودی چندین هیات در حوزه محیط زیست را راهی ایران می کند.
کد خبر: ۲۷۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 05 August 2016
وزارت محیط زیست کره جنوبی در بیانیه ای در تارنمای خود آورده است که این هیات ها مرکب از بخش های دولتی و خصوصی هستند.
آنها قرار است در ایران با شماری از مقام های بلندپایه از جمله معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست دیدار و گفت وگو کنند.
اینکه دقیقا این هیات ها چه زمانی به ایران اعزام خواهند شد، مشخص نیست اما خبرگزاری یونهاپ از سفر قریب الوقوع آنها به تهران خبر داده است.
قرار است در جریان این سفرها میان طرفین مذاکراتی درباره راههای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری و بخصوص در عرصه محیط زیست انجام گیرد.
این سفرها به دنبال تفاهمنامه امضا شده میان دو کشور در جریان سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران در اردیبهشت ماه سالجاری انجام می شود.
در جریان این سفر هیات های بلندپایه ایران و کره جنوبی بیش از 37 سند همکاری امضا کردند که 19 سند آن با حضور روسای جمهوری دو کشور بود.
در همین حال خبر اعزام هیات های کره ای به ایران در شرایطی اعلام می شود که تنها چند روز قبل شماری از کارشناسان و مسئولان ایرانی دست اندرکار محافظت از محیط زیست برای گذراندن دوره آموزشی به کره جنوبی سفر کرده اند.
دو کشور توافق کرده اند همکاری در زمینه محیط زیست را افزایش دهند و در ماه های اخیر مبادلات و مراودات گسترده ای میان طرفین صورت گرفته است.
گفتنی است، ایران و کره جنوبی اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با امضای یک توافقنامه، در جریان سفر «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به سئول، بر تقویت و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در عرصه محافظت از محیط زیست تاکید کرده بودند.
کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که با توجه به فضای بوجود آمده پس از برجام؛ همکاری های اقتصادی، نفتی و فرهنگی خود با ایران را ارتقا می دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار