مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برخی ادارات استان یزد که در زمین موقوفه بنا شده‌اند و مستأجران وقف به شمار می‌روند، به دلیل کمبود منابع مالی بدهکارند.
کد خبر: ۲۷۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 06 August 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام زارع‌زاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در طول یک‌سال گذشته، 186 سند وقفی توسط اداره حقوقی و ثبتی اوقاف استان یزد برای موقوفات اخذ شده است، اظهار د اشت: در زمینه اجاره نیز 2 هزار و 340 سند اجاره‌ای برای رقبات وقفی استان یزد تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مستاجران وقف، ادارات دولتی هستند، عنوان کرد: ادارات بدهی‌هایی از سال‌های پیش به اوقاف دارند اما در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات و نبود منابع مالی، فشار چندانی برای وصول اجاره‌بها به ادارات وارد نشده است.

زارع‌زاده افزود: البته بخشی از ادارات مبالغی به اداره اوقاف و امور خیریه پرداخته‌اند اما واقعیت این است که همچنان بدهکارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد یکی از بدهکاران وقف را آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: برای عمل به نیت واقفان ما نیز پیگیر مطالبات خود هستیم و امیدواریم ادارات در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف استان یزد امسال بر روی برنامه‌های فرهنگی تمرکز بیشتری دارد، بیان کرد: در این زمینه طرح نشاط معنوی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه یزد در حال برگزاری بوده و استان یزد یکی از استان‌های موفق در این زمینه است.

زارع‌زاده همچنین از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان یزد در پنجم ذی‌القعده همزمان با 18 مرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: این همایش قرار است در امامزاده سیدجعفر(ع) برگزار شود و در آن از هیأت امنای امامزادگان تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وقف‌های جدید امسال نیز اظهار داشت: در زمینه وقف‌های جدید امسال نسبت به سال گذشته از رشد 140 درصدی برخوردار بوده‌ایم به نحوی که در چهار ماهه اول سال گذشته 10 مورد وقف و در چهار ماهه نخست امسال 24 مورد وقف در استان یزد به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد،‌ شهرستان بافق را در زمینه ثبت موقوفات جدید از شهرستان‌های پیشتاز عنوان کرد و افزود: با فرهنگ‌سازی و احیای فرهنگ وقف می‌توانیم بخشی از نیازهای شهرستان‌ها و حتی مناطق محروم را برطرف کنیم.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه وقف، اصلی‌ترین هدف ما کسب درآمد و هزینه‌کرد آن در راستای نیت واقفان است، عنوان کرد: با عمل به نیت واقف اعتماد مردم برای وقف نیز جلب می‌شود و شاهد افزایش موقوفات در استان خواهیم بود.

وی در مورد موقوفات شناسایی نشده استان یزد نیز اظهار داشت: شاید به همان تعداد که موقوفات ثبت شده داریم، به همان تعداد نیز موقوفات ثبت نشده به ویژه در روستاها داشته باشیم که امیدواریم با همکاری مردم و انجمن یاوران وقف بتوانیم برای شناسایی این موقوفات قدم برداریم.

زارع‌زاده با اشاره به برخی بی‌اعتمادی‌ها که از دوران قبل از انقلاب در حوزه وقف در بین مردم به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با عمل به نیت واقفان از یک‌سو و آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل شرعی وقف از سوی دیگر، مردم روستا را در زمینه شناسایی موقوفات ثبت نشده با اداره اوقاف همراه کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار