کد خبر: ۲۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 25 April 2015
فرمانده انتظامی شهرستان قرچک گفت: پلیس قرچک در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موفق به کشف 19 دستگاه خودروی مسروقه در این شهرستان شد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محسن اسلامی زاده افزود: عملیات پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان با همکاری و مشارکت افزون بر 200نفر از مدیران، همکاران و خانواده های کارکنان این شرکت به همراه سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این عملیات در سه منطقه شامل انتهای دریاچه سد لتیان، رودخانه جاجرود پایین ترازسد لتیان و رودخانه لوارک در محل اتصال به این دریاچه اجرا شد، یادآور شد: در این عملیات بیش از20 تن زباله جمع آوری و با همکاری دستگاه های مربوطه و طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران از منطقه خارج شد.

مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران گفت: بیشترین حجم این زباله ها مربوط به زباله های دور ریز مردم و گردشگران به خصوص در ایام تعطیل، ظروف یکبار مصرف و پلاستیک است که به تدریج در طبیعت و یا رودخانه رها شده اند.

وی با اشاره به اینکه این نوع زباله ها سبب برهم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست می شود، ابراز امیدواری کرد اجرای عملیات پاکسازی و جمع آوری زباله های گردشگران در حاشیه رودخانه ها و منابع آبی بتواند اثر مثبتی بر ذهن مردم و گردشگران داشته باشد تا از این پس روند ریختن زباله در منابع آب و خاک کاهش یابد.

اسلامی زاده یادآور شد: حفاظت از منابع آب و خاک وظیفه هر فرد و هر سازمانی است و باید مقوله جمع آوری زباله به ویژه از حاشیه رودخانه ها و منابع آبی برای تک تک مردم نهادینه شود.

به گفته وی این عملیات که با شرکت افزون بر 16 دستگاه خودرو وانت اداری و با شعار آب پاک در زمین پاک در سطح شهر تهران و مسیر تهران به شهرستان جاجرود و سد لتیان اجرا شد به عنوان یک حرکت نمادین تلاشی بود تا مردم به اهمیت آب پاک پی ببرند و از تخلیه زباله در رودخانه ها و منابع آبی خودداری کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار