کد خبر: ۲۷۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 10 August 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از همشهری لرستان ،قرار است در همه پیاده‌روهای شهر خرم‌آباد درخت كاشته شود تا در آینده نزدیک شاهد تبدیل شدن آن‌ها به خیابانی همچون شهید مطهری باشیم که اکنون در کشور زبانزد خاص و عام است .
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد گفت: از افرادی که نسبت به قطع درختان واكنش نشان می دهند تقدیر می‌کنیم.
«سعید اسداللهی» افزود: انتظار می‌رود همگان با دیدگاه تخصصی نسبت به این موضوع وارد شوند، چرا که تاكنون فقط درختان خشک شهر خرم‌آباد قطع‌ شده‌اند وتاکنون حدود 150درخت خشک قطع شده است.
اسداللهی ادامه داد: قطع کردن این درختان ادامه خواهد داشت، چرا که این درختان مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کنند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد اظهار كرد: درروزهای آینده ریشه‌های خشک درختان را خارج خواهیم كرد و جایگزین آن‌ها نهال کاشته خواهد شد.
وی عنوان کرد: در هر خیابان که درخت خشکی وجود دارد و احتمال سقوط آن باشد به قطع آن اقدام خواهیم کرد.
این مسئول اضافه کرد: مستندسازی‌های لازم در مورد قطع درختان خشک صورت گرفته و همه تنه‌های خشک آنها موجود است.
اسداللهی افزود: از مردم تقاضا داریم که در معابر و پیاده‌روهایی که نیازمند به درختکاری است در درجه اول در صورت امکان خود به کندن چاله اقدام کنند تا این سازمان نهال‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد. در غیر این صورت سازمان به درختکاری اقدام خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: در نظر داریم به ازای هر نفر از جمعیت خرم آباد به کاشت یک نهال اقدام کنیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد عنوان کرد: به اندازه جمعیت شهر خرم‌آباد حدود 350 هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته می شود تا خرم‌آباد را به یک شهر سبز تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز به عنوان متولی اصلی حفاظت و حمایت از درختان و فضای سبز شهری هیچ‌گاه و در هیچ زمانی مجوز قطع هیچ درختی حتی برای درختانی که 50 درصد توانایی حیات را داشته، نداده است.
اسداللهی افزود: حتی حاضر هستیم در مکان‌هایی که ریشه درختان ممکن است به پیاده‌روها و خانه‌ها آسیب برساند، پیاده‌روسازی انجام دهیم و خانه‌ها را ترمیم كنیم تا از قطع درختان جلوگیری شود.

آسیب درختان خشک به شهروندان
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد عنوان کرد: با توجه به این‌که درختان خشک خسارت هایی را به مردم وارد می‌كردند و حتی شاهد سقوط آنها روی ماشین‌ها و خانه های مسکونی بودیم، تصمیم بر این گرفته شد تا درختان خشک را قطع کرده و به جای آن‌ها نهال جدید کاشته شود.
این مسئول افزود: در چند دهه اخیر با وجود خطرات درختان خشک شده،هیچ‌گاه بررسی و تعیین تکلیف این درختان در شهر خرم آباد اتفاق نیفتاده بود.
وی ادامه داد: به همین دلیل با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مجوز قطع درختان خشک در کمیسیون قطع اشجار گرفته شد تا از آسیب به مردم جلوگیری شود.

جایگزینی نهال‌ها با درختان خشک
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری خرم‌آباد اظهار کرد: در فصل مناسب نسبت به جایگزینی نهال‌ها به جای این درختان اقدام خواهد شد.
اسداللهی بیان کرد: اکنون سازمان پارک‌ها و فضای سبز در پیاده‌روهایی همچون 60 متری، خیابان جلال آل احمد، روبروی بیمارستان عشایر که قبلاً درختی وجود نداشته با وجود این‌که در فصل گرم سال قرار داریم به درختکاری اقدام کرده است.
وی افزود: حتی برای آب دهی این درختان نیز تانکر مخصوصی در نظر گرفته شده است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار