کد خبر: ۲۷۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 11 August 2016
  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از تشکیل ۴۲ کلاس اوقات فراغت در مجتمع‌های فرهنگی و هنری ارشاد ایلام خبر داد و گفت: سرانه فضای فرهنگی در ایلام به ۱۲ سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

به گزارش تابناك  ایلام، «علی محمدنیاکان» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: با احداث برج هنر در استان ایلام سرانه فضای فرهنگی برای هر فرد ایلام به ۱۲ سانتی‌متر افزایش خواهد یافت

وی افزود: این اداره کل تمام هم‌وغم خود را در طول تابستان سال جاری بر تشکیل کلاس‌های اوقات فراغت در سطح مجتمع‌های ارشاد مرکز استان و شهرستان‌ها گذاشته است.

محمدنیاکان با بیان اینکه 42 کلاس در سطح ادارات شهرستان‌ها و مرکز استان تشکیل ‌شده است، اضافه کرد: در این کلاس‌ها که شامل نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، موسیقی کودک، بازیگری، طراحی کودک، نمایش و کارگردانی و شعر است 500 نفر به ‌صورت رسمی ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: این افراد در حال حاضر مشغول گذراندن دوره‌های آموزشی در طرح اوقات فراغت هستند و در مجتمع‌های فرهنگی و هنری ارشاد فعالیت می‌کنند و همچنین  برنامه‌ریزی مشترک نیز با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای طرح اوقات فراغت در سطح مساجد صورت گرفته است.

وی با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، مبنی بر مصوب کردن احداث برج هنر در این استان به همت حوزه هنری استان، عنوان کرد: در حال حاضر 16 مجتمع فرهنگی و هنری در استان پذیرای جوانان و علاقه‌مندان به برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف هستند که با احداث این برج به 17 واحد افزایش می‌یابند.

محمدنیاکان تصریح کرد: با احداث این مجتمع هنری با عنوان برج هنر سرانه فضای فرهنگی در استان که کمتر از یک سانتیمتر برای هر فرد ایلامی است به 12 سانتی‌متر افزایش خواهد یافت که این ما تحول بسیار خوبی در راستای افزایش فضای های فرهنگی در استان ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه یکی از نیازهای مبرم استان ایلام بحث زیرساخت‌های فرهنگی در این استان است، یادآور شد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و توانمند استان در راستای ایجاد فضای فرهنگی و هنری مناسب در استان استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار