مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با عاملان و آمران تخریب بخشی از حصار جنوبی بافت ثبتی ابرکوه برخورد قاطع می شود.
کد خبر: ۲۷۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 14 August 2016
به گزارش تابناک یزدمحمدمهدی شرافت با یادآوری ثبت ملی بافت تاریخی شهر ابرکوه در هفته گذشته افزود: با وجود آنکه تنها چند روز از ثبت بافت تاریخی شهر ابرکوه می گذرد در روز جمعه 22 مرداد ماه افرادی برای ایجاد دسترسی به مسیر اصلی، اقدام به تخریب بخشی از حصار جنوبی بافت ثبتی شهر تاریخی ابرکوه کردند.
به گفته وی یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان به سرعت اقدام های لازم را انجام داده و از انجام تخریب بیشتر جلوگیری به عمل آمد.
این مسئول ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی و به دستور دادستان و همکاری شهرداری شهرستان، شماری از عاملان و آمران این تخریب شناسایی و علیه این متخلفان پرونده قضایی تنظیم شد و پرونده به صورت ویژه در دست پیگیری قرار گرفت.
بافت تاریخی شهر تاریخی ابرکوه به شماره 31526 به ثبت آثار ملی رسیده و این بافت از جمله ارزشمندترین بافت های تاریخی استان و کشور محسوب می شود.
از این پس هرگونه ساخت و ساز و دخل و تصرف در محدود و حریم بافت قدیم شهر ابرکوه باید با اخذ مجوز از میراث فرهنگی باشد.
ابرکوه بخاطر داشتن آثار تاریخی و طبیعی شاخص و منحصر به فرد در دولت یازدهم به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است.
این شهرستان، منزلگاه کاروانیان جاده ابریشم با بیش ازچهار هزار سال قدمت، دارای بیش از 400اثر تاریخی است که تاکنون 128 اثر به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.
منزلگاه امام رضا (ع)، بیوت قدیمی، قلعه های تاریخی، مسجد جامع، خانه آقازاده، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4 هزار و 500 ساله از جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار