استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تکریم انسانی و بهره گرفتن ازظرفیت های مردمی گفت: فاصله گرفتن از مردم نتیجه ای جز شکست ندارد لذا فرمانداران با در اختیار گرفتن ظرفیت مردم و عناصر خدمت بهترین عملکرد را از خود ارائه دهند.
کد خبر: ۲۷۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 14 August 2016

علی اوسط هاشمی روز شنبه در همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان در دره گل تفتان خاش با بیان این که «بدانید که می دانند» افزود: فرمانداران باید دانایی مردم را مبنای ارتباط و کار و خدمت خود قرار دهند زیرا همه چیز پول و اعتبار نیست.
وی بیان کرد: عده ای برای رسیدن به قدرت از مردم عبور می کنند و اخلاق و انسانیت را زیر پا می گذارند، از مباحث مختلف پرده برداری می کنند، چشم پوشی بر مسائل ندارند و در جستجوی قدرت هستند لذا شما بدانید تمام جوسازی ها و تخریب ها و ترکش ها برای کسب قدرت است اما دولت تدبیر و امید همواره بر تکریم انسانی و رعایت حقوق شهروندی تاکید دارد.
وی اظهار داشت: درست است که همه چیز در دست رقیب است اما مردم حرف اول را می زنند و دولت برخواسته از ملت نیز به موفقیت خود با اتکا به پشتیبانی ملت می اندیشد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: خرج کردن شخصیت در ذات مدیران صادق، قاطع و شجاع نیست و زندگی کردن با مردم برترین قدرت است.
وی تصریح کرد: مسئولان در دریای بیکران ملت دلیرانه غواصی کنند تا بر فنون آگاهی و شناخت احاطه یابند.
هاشمی یاد آور شد: هر فرد و گروهی که بخواهد دل ملت را بشکند و دشمن را شاد کند در ساختار جامعه جایی ندارد.
استاندار اهمیت بیان کردن خدمات دولت را مورد تاکید قرار داد و افزود: آگاهی بخشی و کشف حق و حقیقت باید در جهت خنثی سازی انتقادات نابجا و تخریب ها انجام شود که در این زمینه هفته دولت بهترین فرصت برای بیان و انعکاس اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: برخورد با افراد گستاخ و بی ادب در حوزه های سیاسی و اجتماعی باید در دستور کار مسئولان باشد زیرا برخی ها با بی پروایی و گستاخی و بی توجهی به واقعیت ها و شکستن حرمتها تندی و زشتی را بر جامعه روا می دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان کارهای انجام شده و در دست اقدام دولت در زمینه های مختلف را یادآور شد و گفت: این همایش ها باید خروجی مطلوبی داشته باشد و مصوبات نشست ها به مبنایی برای کار و عمل، حماسه سازی، تقویت وحدت و همگرایی و شفاف سازی و خودباوری ها تبدیل شود زیرا اراده و باور بر این است که مردم آگاه، محور وحدت و خدمت هستند.
وی بازنگری در شاخص های آماری و خدمت را متذکر شد و افزود: تولید آمار باید بر حسب واقعیت ها باشد و مسئولان از بزرگنمایی ها و تبلیغات بی اساس و غیرواقعی اجتناب کنند.
هاشمی با تاکید بر پایش آمارها اظهار داشت: فهم و دانش بودجه ای فرمانداران و کارشناسان در دولت باید بالا برود زیرا این امر به موفقیت آنان کمک می کند و جذابیتهای کار را ارتقا می بخشد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ناامنی موضوعی جدی است، باید توجه شود که امنیت با نگاه مردمی شکل گیرد زیرا ریشه امنیت در عشق مردم به دولت و عشق دولت به مردم و قانونگرایی و دور شدن از بی عدالتی و تبعیض است.
استاندار همچنین ضرورت تعامل با نمایندگان مردم در مجلس و تقویت مباحث مشورتی و خرد جمعی را لازمه کار برای رسیدن به موفقیت مدیران دانست.
هاشمی توجه به حوزه گردشگری را گامی مهم برای رونق دادن به اشتغال و تولید عنوان کرد و از فرمانداران خواست برای این مهم برنامه و تدبیر داشته باشند.
وی اهمیت دادن به موضوع مهم انتخابات را متذکر شد و افزود: دولت باید زمینه حضور افراد توانمند و نخبه برای ورود به عرصه شوراها که نهادی برگرفته از مردم است را فراهم کند.
استاندار سیستان و بلوچستان جلوگیری از معضلات حاشیه نشینی، برآورد تخلفات ساختمانی، جاری کردن نظم و قانون، اطمینان از انطباق مصوبات شورا با قانون و پیشگیری از تخلفات شوراها را خواستار شد.
وی گفت: در کارگروههای مختلف باید برای توسعه و رشد و آبادانی استان برنامه ریزی شود تا چهره متحول شده منطقه را بتوانیم به دنیا نشان دهیم.

**سالانه 600 میلیون متر مکعب آب استان مازاد مصرف می شود
استاندار سیستان و بلوچستان در شورای حفاظت آب استان نیز حضور یافت و طی سخنانی با اشاره به این که سالانه افزون بر 600 میلیون متر مکعب آب بیش از ظرفیت موجود در این منطقه مصرف می شود، گفت: اجرای طرحهای مطالعاتی آب، طرحهای آبخیزداری، تغییر الگوهای کشت و گرایش دادن تولیدات از کشاورزی به صنعتی، حمایت از طرحهای خانگی و گلخانه ای، کشت محصولات با نیاز آبی کم و مهمتر پیشگیری از بحران آب باید در دستور کار فرمانداران و مدیران باشد.
علی اوسط هاشمی افزود: افت شدید 2.5 تا سه متری آب های زیرزمینی ناشی از برداشت های فراوان برای مصارف کشاورزی و آشامیدنی با توجه به مصرف 94 درصدی آب در حوزه کشاورزی ایجاب می کند از شرایط بحرانی و بروز پدیده های ریزگرد و جنگ آب جلوگیری شود.
وی با اشاره به وجود هشت هزار و 300 حلقه چاه آب غیرمجاز ضرورت مقابله با مصرف کنندگان پرخطر را متذکر شد و اظهار داشت: با تشکیل سازمان های مردم نهاد «ان جی او و دیگر تشکل های مردمی» و استفاده از ظرفیت افراد دارای تریبون، شوراها و معتمدان و نهادهای فرهنگی و رسانه ای می توان معضلات را به حداقل کاهش داد.
اتابک جعفری مدیر عامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: مشکل کمبود آب در سطح کشور به دغدغه وزارت نیرو و دولت تبدیل شده و بیشترین مشکل ما در این بخش مربوط به نبود مدیریت مصرف است.
فرمانداران شهرستان های مختلف استان هم به بیان مشکلات کمبود آب و دغدغه های حوزه زیر پوشش خود پرداختند.

**تقویت گردشگری شکوفایی و توسعه استان را به دنبال دارد
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در کارگروه تخصصی گردشگری استان که در دره گل تفتان برگزار شد بر ضرورت بهره گرفتن از ظرفیتها تاکید کرد و گفت: تقویت صنعت مهم گردشگری شکوفایی و توسعه استان را به دنبال دارد.
هاشمی افزود: الحمدلله در سیستان و بلوچستان توانمندی ها و ظرفیت های ارزشمندی نهفته است که متاسفانه از این بخش به خوبی بهره برداری نشده است بطوریکه تنها در زمینه انسانی و آداب و رسوم آن بخوبی می توان ادعا کرد که هیچ گونه تفاوت و دیدگاهی میان مردمان کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، خاش، سنگان، تمندان و نقاط دیگر نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری کشور تعریف شده تلاش دولت بر این است که زیرساختهای لازم را در این حوزه فراهم کند.
هاشمی ادامه داد: گردشگری در تفتان، سنگان و تمندان بسیار بکر و منحصربفرد است لذا نگاه ویژه دولت می تواند به ارتقای شاخصها در مباحث گردشگری و رونق دادن به صنایع دستی منطقه کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: خاش در شاهراه و محور و مقصد عبوری گردشگران واقع شده و از جایگاه بسیار بالایی در این حوزه برخوردار است.
کامبیز مشتاق گوهری بیان کرد: برای معرفی آثار بکر و بی نظیر گردشگری خاش از جمله کوه مقدس تفتان که سومین اثر ملی ثبت شده در کشور از لحاظ گردشگری است و سایر آثار طبیعی و تاریخی منطقه برنامه های خوبی آغاز شده و در دست اقدام است.
وی افزود: با تصویب سند توسعه گردشگری خاش و تقویت مبحث عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و برپایی نمایشگاههای این حوزه در کنار ایجاد کارگاههای تولید آلات موسیقی و محصولات دستی مانند انواع سوزن دوزی، سکه دوزی و غیره می توانیم بخشی از مشکلات هنرمندان فعال و دلسوز و پر توان منطقه را حل کنیم و هم اینکه بازار صنایع دستی خاش را در معرض تبلیغ و ترویج قرار دهیم.
همایش فرمانداران شهرستان های استان با هدف تقویت همگرایی و وحدت رویه در کار و انجام اقدامات خوب پس از تصمیم گیری ها و هماهنگی برای اجرای طرحهای مختلف توسعه به میزبانی خاش و با همکاری و پشتیبانی فرمانداری، بخشداری نوک آباد، شرکت سیمان خاش، دهیاری های تمندان، کوشه و ناصرآباد و معتمدان منطقه و ساکنان حاشیه تفتان در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 / 6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار