سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نباید زیرساخت ها و بسترهای توسعه دولت الکترونیک که طی سال های گذشته در استان شکل گرفته با طرح های جدید به فراموشی سپرده شوند.
کد خبر: ۲۷۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، عباسعلی درافشانی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اقدام دانشگاه آزاد در راستای تولیدات دانش بنیان و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، افزود: این مرکز از جمله دانشگاه های سرآمد کشور است که تلاش های مناسب و مطلوبی را در خصوص مولفه های دانش بنیان انجام داده است.
وی ادامه داد: هدف اصلی انسان ها از دانش رسیدن به محصولات فناورانه مبتنی بر علم است تا بتوانند آن را با تجاری سازی به خلق ثروت منتهی کنند.
درافشانی ادامه داد: مسئولان دانشگاه آزاد این موضوع را در نظر بگیرند که محصولات تولید شده در بازار مصرف به چه میزان فروش رفته و آیا می توان با شرکت های بزرگ خودروسازی در خصوص پیوند میان صنعت و دانشگاه اقدام کرد تا از ظرفیت متقابل یکدیگر بهره مند شد؟
سرپرست امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به مجموعه اقدام های دفتر فناوری اطلاعات استانداری در خصوص راه اندازی کارتابل مشترک اداری، یادآور شد: تاسیس و راه اندازی این بخش در فضای مجازی مطلوب و ارزشمند بوده و باید سعی شود از بسترهای تهیه شده در راستای توسعه دولت الکترونیک نظیر دفاتر پیشخوان خدمات دولت کمال بهره وری صورت گیرد.
وی در ادامه به طرح آسان خدمت اشاره و اضافه کرد: این طرح در کشورهای همسایه مانند آذربایجان و افغانستان در راستای توسعه خدمات الکترونیک به اجرا درآمده و در کشور ما نیز باید ابتدا ایرادها و آسیب شناسی لازم در آن به عمل آید.
به گفته وی، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان با صرف زمان و اعتبار بخش خصوصی شکل گرفته و انجام هر طرحی که به صورت موازی کاری و همپوشانی با این دفاتر شکل بگیرد موجب ضرر و سردرگمی مردم خواهد شد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به طرح آسان خدمت، گفت: این طرح ابتدا در کشور آذربایجان اجرا شد که البته بهره گیری از آن در راستای توسعه برای سایر کشورها هیچ اشکالی به همراه نخواهد داشت.
صفر لک با اشاره به فعالیت 80 دفتر پیشخوان خدمات دولت جهت خدمت رسانی به مردم استان قزوین، یادآور شد: این در حالی است که چند تفاهم نامه با دستگاه های اجرائی در خصوص واگذاری خدمات به این دفاتر منعقد شده که به دلایل مختلف هنوز اجرائی نشده اند.
وی با اشاره به برون سپاری خدمت بیمه سلامت، گفت: با واگذاری این خدمت به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان ضمن کاهش صدها هزار مراجعه کننده به مراکز صدور دفترچه بیمه شاهد افزایش سطح رضایتمندی شهروندان نیز خواهیم بود.
وی با اشاره به نواقص و برخی کاستی های موجود در سیستم دفاتر پیشخوان، اضافه کرد: باید تمامی مسئولان دست به دست هم داده و با استخراج مدل عملیاتی و طرح نوین برای دفاتر پیشخوان، دسترسی آسان تر مردم را به خدمات عمومی تسهیل و در عین حال نیز درصدد تقویت بخش خصوصی در امر مدیریت گردش کار برآییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار