مدیر ستاد طرح محله ما در قزوین گفت: کارگاه آموزشی موشک زباله سوز توسط ستاد طرح محله ما در ۱۴ محله سطح شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۲۷۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، امیر علی مظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کارگاه آموزشی موشک زباله سوز ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۶سال دختر و پسر،   با هدف ارائه آموزش های لازم با موضوعات پسماند وبازیافت زباله از مبدأ  از ابتدای شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیر این طرح گفت: کارگاه آموزشی موشک زباله سوز با صرف ۱۲۰ میلیون ریال اعتبار و با هدف پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و پرورش استعدادهای آن ها با محوریت مساجد برای نخستین بار در سطح استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این کارگاه در سه جلسه و در گروه های چهار نفره در محلات برگزار شده و در پایان شرکت کنندگان به رقابت با یکدیگر می پردازند و یکی از مهم ترین دستاوردهای آن آموزش کارگروهی و مشورت به نوجوانان است.

مظاهری افزود: پیش بینی می شود بیش از ۲۲ دوره برای بیش از ۴۰۰ نوجوان قزوینی، با حضور اساتید مجرب و فارغ التحصیل از دانشگاه های مطرح کشور در مقطع دکترا برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری این کارگاه آموزشی در محله باغ نشاط به عنوان پایلوت خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این کارگاه در محله باغ نشاط به عنوان پایلوت در حال برگزاری است و از ابتدای شهریور ماه سال جاری درسطح ۱۴ محله برگزار می شود و تا پایان ماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۶۶۸۵۴۰ تماس حاصل کرده و ثبت نام کنند.

برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت

مدیر این ستاد گفت: کارگاه های آموزشی سلامت با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان، با صرف ۱۱۰ میلیون ریال اعتبار، در سطح ۱۴ محله سطح شهر به صورت رایگان با حضور اساتید مجرب به صورت مستمر در طول سال  با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این کارگاه ها به منظور ارائه آموزش های لازم در حوزه های مختلف به شهروندان و ارتقای سطح آگاهی آن ها در خصوص حفظ سلامت خود و خانواده ها برگزار شده و همه افراد می توانند در این کارگاه ها شرکت کنند.

مظاهری افزود: سبک زندگی، معایب تک فرزندی و ترغیب جوانان به فرزند آوری، کاشانه مهر یا مهارت های زندگی، خانواده اسوه و فرزندپروری، تغذیه کمکی نوزادان، کارگاه های سلامت با موضوع دیابت، تیروئید، فشارخون و قلب سالم و پیشگیری از سرطان ها از موضوعات مطروحه در این کارگاه های آموزشی است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کارگاه ها گفت: بیش از ۲۰ کارگاه طی هر ماه با موضوع معضلات و مشکلات  سطح محلات برگزار می شود.

برپایی ایستگاه سلامت در ۱۴ محله شهر قزوین

مظاهری یادآور شد: ایستگاه سلامت با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان، توسط ستاد طرح محله ما، با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان برپا شده و به شهروندان خدمات رایگان ارائه می کند.

مدیر این طرح با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین اقدامات ستاد طرح محله ما برپایی این ایستگاه ها است که با ارائه خدمات رایگان در حوزه روانشناسی و پزشکی نسبت به ارتقای سطح سلامت جسم و روح شهروندان اقدام می کند.

وی ادامه داد: در ایستگاه های سلامت یک تیم متخصص متشکل از روانشناس و پزشک فعالیت می کنند و سطح سلامت جسمی و روحی افراد را می سنجند و پس از شناسایی بیماران که وضعیت سلامت آن ها در خطر است را به پایگاه های بهداشت معرفی می کند تا به صورت مداوم تحت درمان قرار بگیرند.

مظاهری افزود: طی هر ماه دو بار در هر محله این ایستگاه برپا شده و  به شهروندان خدمات ارائه می کند و این اقدام به صورت مستمر ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با دیدگاه حمایتی به صورت ویژه در سطح محلات کمتر توسعه یافته شهر برای عموم مردم در حال برگزاری است و در حال حاضر در محله باغ نشاط خدمات ارائه می کند.

انجام چکاپ و تست رایگان قندخون، فشارخون، قد و وزن، مشاوره تغذیه و روان  نیز از خدمات ارائه شده در ایستگاه های سلامت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار