کش و قوس‌ها برای انتخاب شهردار اردبیل در حالی وارد بیست و ششمین روز شده که مردم اردبیل همچنان بی‌صبرانه در انتظار انتخاب شهردار جدید هستند تا در مدیریت شهری از قافله توسعه بیش از این عقب نمانند.
کد خبر: ۲۷۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 15 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از سبلانه، از سی‌ام تیرماه 95 که اردبیل بدون شهردار ماند، کش ‌و قوس‌ها برای انتخاب هفدهمین شهردار شهر 482 هزار نفری اردبیل، آغاز و تا به امروز شور پارلمان محلی همچنان بدون معرفی رسمی کاندیداهای این پست ادامه دارد.

ذکی الله خوشبخت رئیس پارلمان محلی اردبیل، که دیروز در مصاحبه ای از احتمال معرفی شهردار اردبیل ظرف 48 ساعت آینده خبر داده بود دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار سبلانه از ادامه مشورت اعضای 13 گانه شورای چهارم شهر اردبیل برای انتخاب شهردار جدید این شهر خبر داد.

به گفته خوشبخت ممکن است شهردار جدید اردبیل امروز و یا فردا انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که نظر موافق اعضای شورای شهر روی کدام کاندیدای شهرداری است، گفت: تنها تخصص و توان معیار انتخاب شهردار جدید اردبیل است.

اتمام شور و مشورتها برای انتخاب شهردار اردبیل در حالی به امروز و فردا موکول می شود که تأخیر در انتصاب شهردار اردبیل نوک پیکان انتقاد را به سمت پارلمان محلی تیزتر کرده است.

پیش تر سالار شاکر رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اردبیل گفته بود با استیضاح و برکناری شهردار اردبیل نزدیک به یک ماه است که شورا مورد تاخت و تاز انواع تهمت‌ها و افتراها و رفتارهای نامتعارف است و کسی نیز در این زمینه جوابگو نیست.

 به گفته وی تا 12 شهریور سال 96 که شوراهای چهارم اردبیل مسؤولیت دارند و این شورا در راس تصمیم‌گیری‌های شهر است،  شهردار جدید باید با همراهی شورا به وظیفه قانونی خود عمل کند و اینگونه نیست که ما مدعی باشیم دو فصل کاری را با استیضاح و برکناری شهردار سابق اردبیل از دست داده‌ایم.

کش و قوس ها برای انتخاب شهردار اردبیل در حالی وارد بیست و ششمین روز شده که برخی رسانه‌ها اخیرا از گرینه جدیدی برای شهرداری اردبیل رونمایی کرده اند که حتی یک روز هم سابقه اجرایی ندارد و صرفا در دانشگاه به امر آموزش و پژوهش اشتغال دارد.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که تخصص یا تجربه یا تلفیقی از این دو و به عبارتی کدامیک ملاک قطعی برای انتخاب شهردار اردبیل خواهد بود.

شهرداری اردبیل هم اکنون با سرپرستی اداره می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار