کد خبر: ۲۸۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 18 August 2016
به گزارش تابناک یزدفرمانداری ابرکوه، دادستانی، اداره میراث فرهنگی و اعضای شورای شهر برای رسیدگی به تخلف تخریب کنندگان بافت تاریخی ابرکوه جلسه اضطراری تشکیل دادند.

 دادستان ابرکوه در این جلسه که بعدازظهر چهارشنبه برگزار شد با اشاره به اخبار انعکاس یافته در مورد تخریب بافت تاریخی ابرکوه توسط رسانه ها اظهار داشت: بافت تاریخی میراث ارزشمند فرهنگی است و به طور قطع با تخریب‌کنندگان آن برخورد جدی می‌شود.

علی دشتکیان بیان کرد: بر اساس قانون باید از میراث فرهنگی و بافت تاریخی و ثبتی ابرکوه حفاظت شود و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به تخریب بخشی از حصار تاریخی بافت ثبتی شهر تاریخی ابرکوه، عنوان کرد: این بافت هم اکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و محافظت از آن باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

منیژه جعفری، مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه به تشریح قوانین و مقررات بافت های ثبتی به ویژه بافت ثبتی شهر تاریخی ابرکوه پرداخت و برخورد قانونی با متخلفان را خواستار شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهر تاریخی ابرکوه نیز در این جلسه بر لزوم حفظ بافت تاریخی و ارزشمند ابرکوه تاکید کرد و خواستار تلاش همه جانبه برای جلوگیری از اینگونه تخریب ها شد.

کرباسی از شهردار و اعضای شورای شهر و مسئولان ادارات و ارگانهای دولتی شهرستان خواست تا در انجام این مهم با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری و همیاری کنند و خدمات رسانی در چارچوب قوانین میراث فرهنگی به ساکنان بافت تاریخی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی ابرکوه اول تیرماه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، عنوان کرد: در چنین شرایطی برخی آگاهانه یا ناآگاهانه موقعیت بافت را به خطر می اندازند و نظیر این اتفاقات در گذشته نیز رخ داده که باید به سرعت از آن جلوگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار