تابناک زنجان گزارش می دهد;
رئیس فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به استقرار رشته های جدید در مقطع فنی و حرفه ای گفت: در سال جاری پذیرش هنرجو در هنرستانهای فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۸۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 21 August 2016
برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری کنکور سراسری  نتایج سال کنکور سال 95 بصورت بی سابقه ای موجب ورود شوکی بزرگ به جامعه علمی و حتی خانواده های دارای فرزند محصل شد.

در واقع کنکور سال 95 به نوعی توانست برآیندی از تمام مشکلات اقتصادی و علمی در کشور را به نمایش گذارد و حتی حباب کاذب اعتبار برخی از دانشگاه ها را هم به شکل بی سابقه بترکاند. 

بطور مثال یکی از اولین پیامهای کنکور 95 عدم تمایل نسل جدید به تحصیل  در رشته های مهندسی باشد که آن را می توان نتیجه مستقیم بحران های اقتصادی صنایع بر عرصه علم و دانش پژوهشی دانست.

یا در مثالی دیگر باز هم در کنکور 95 شاهد بودیم که دانشجوی مهندسی برق دانشگاه شریف در چهارمین سال تحصیل خود در شریف و با درک دقیق از شرایط فعلی بازار کار در کنکور سراسری تجربی شرکت نمود و با کسب رتبه اول شوکی بزرگ را به دانشگاه شریف وارد کرد!

در نتیجه می توان انتظار داشت که از سال جاری به بعد و خصوصا بدلیل اجرای طرح اجباری هدایت تحصیلی شاهد از رونق افتادن رشته های ریاضی و مهندسی خواهیم بود و خواهی نخواهی بر حجم دانش آموزان رشته های تجربی و فنی و حرفه ای افزوده خواهد شد.

استان زنجان نیز به عنوان یکی از استانهای جوان کشور از این قائده مستثنی نخواهد بود لذا رئیس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ظرفیت آموزشگاههای فنی و حرفه ای در سطح استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت آموزشهای فنی و مهارتی در امر اشتغال و کارآفرینی و سیاست‌های بالادستی برای توسعه متوازن این رشته‌ها امسال سه رشته به مجموعه هنرستانهای فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه می‌شود.

حمید اخوان افزود: امسال رشته موسیقی در هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان هنرجو می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری برای تامین تجهیزات جدیدبه اعتبار ویژه ای نیاز است.

این مقام مسئول به رشته های جدید راه اندازی شده در مراکز فنی  و حرفه ای اشاره کرد و گفت: رشته فتوگرافیک و معماری داخلی نیز از رشته‌هایی هستند که امسال در مجموعه رشت فنی گنجانده می‌شود.

در پایان با توجه به اظهارات این مقام مسئول و سیاستهای پیش بینی شده در فضای آموزشی کشور باید انتظار داشت که در سالهای آتی با افزایش بی سابقه مهارت آموزان فنی و حرفه ای روبرو گردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار