معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ؛
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 22 کشور از مجموع 34 کشورهای مجمع گفت‌وگوی همکاری کشورهای آسیایی اعلام آمادگی نموده اند و تا هفته آینده امکان ثبت نام برای حضور در اجلاس تبریز فراهم خواهد بود.
کد خبر: ۲۸۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 20 August 2016
به گزارش تابناک تبریز، مرتضی رحمانی موحد امروز با حضور نشست خبری نخستین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری کشورهای آسیایی یادآور شد: بیانیه تبریز در اولین اجلاس وزاری گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا صادر می شود.

رحمانی موحد ادامه داد: این اجلاس اولین اجلاس در سطح وزرای گردشگری کشورهای آسیایی است که به میزبانی تبریز برگزار می شود.

وی همچنین گفت: اجلاس مجمع این امکان را می‌دهد تا اعضا و کشورهای در سطوح مختلف و در بستر مجمع گفت‌وگو، فعالیت و همکاری داشته باشند دبیرخانه مجمع کشورهای آسیایی در کشور کویت قرار گرفته و کشور تایلند به عنوان دبیرکل مجمع فعالیت می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، با بیان اینکه پیشنهاد میزبانی این اجلاس را با پشتیبانی استاندار آذربایجان شرقی و شهردار تبریز اعلام کردیم، یادآور شد: سیاست سازمان میراث فرهنگی این است که میزبانی اجلاس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی را در شهرهایی غیر از پایتخت برگزار کند تا توجه‌ها به سمت پتانسیل شهرهایی به جز پایتخت نیز جلب شود در همین راستا سال گذشته اجلاس تخصصی جاده ابریشم در شهر ارومیه برگزار شد و امسال نیز با همکاری شهردار تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی، تبریز میزبان این اجلاس خواهد بود.

رحمانی موحد با تشریح برنامه‌های اجلاس خاطرنشان کرد: این اجلاس در روز اول به برگزاری جلسات کارشناسی و روز دوم با حضور وزرا و هیئت همراه برگزار می شود، همچنین روز سوم این نشست نیز به بازدید سران از اماکن گردشگری تبریز و استان به پایان خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این اجلاس تصمیم هایی در خصوص لغو صدور روادید برای کشورهای عضو گرفته خواهد شد، خاطر نشان کرد: اساسی ترین اهداف این اجلاس ارتقای همگرایی بین کشورهای آسیایی و گسترش بازارهای تبادلی و مالی است، سهل شدن صدور روادید و حتی لغو آن برای کشورهای عضو در مجمع می‌تواند باعث تحکیم روابط شود ولی این اجلاس قادر به تصمیم گیری در این مورد نیست و تنها می تواند مورد بررسی قرار گیرد تا تسهیل رفت و آمد بین اعضا مطرح شود.

وی همچنین درباره پوشش رسانه ای این اجلاس گفت: شبکه‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همچنین رسانه‌های بین المللی که در تهران دفتر فعالیت دارند این اجلاس را پوشش خواهند داد.

گفتنی است، نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای کشورهای آسیایی هشتم و نهم شهریور ماه سال جاری در هتل کایا لاله پارک برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار