سیدمصطفی عقیلی‌نژاد: پرورش ماهیان خاویاری به روش پان کان جی با همان پرورش ماهیان خاویاری در قفس 17 سال است که در بخش جنوبی دریای خزر در حال انجام است.
کد خبر: ۲۸۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 27 August 2016
مدیر ماهیان خاویاری استان گلستان گفت: پرورش ماهیان خاویاری در قفس نقطه عطفی برای توسعه صنعت آبزی‌پروری در جنوب دریای خزر است.
سیدمصطفی عقیلی‌نژاد اظهار داشت: پرورش ماهیان خاویاری به روش پان کان جی با همان پرورش ماهیان خاویاری در قفس 17 سال است که در بخش جنوبی دریای خزر در حال انجام است.
وی تصریح کرد: قفس‌هایی که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته‌اند در عمق 130 تا 120 قرار گرفته‌اند و ما توانسته‌ایم از پرورش آنها به خاویار برسیم.
مدیر ماهیان خاویاری استان گلستان تاکید کرد: همه گونه های ماهیان خاویار دریای خزر در معرض خطر نابوی قرار دارند که ما برای حفظ این ذخایر با ارزش 17 سال این طرح را در حال اجرا داریم.
عقیلی‌نژاد افزود:در این طرح ما توانسته‌ایم به چیزهای که مدنظرمان است از جمله وزن مناسب و رسیدن به گوشت و خاویار برسیم و این برای توسعه آبزی‌پروری شیلات گلستان بسیار مناسب است.
مدیر ماهیان خاویاری استان گلستان اظهار کرد: خلیج گرگان مناسب‌ترین مکان برای  این نوع پرورش است و می‌تواند با مشارکت مردم توسعه بیشتری پیدا کند وباعث توسعه اقتصادی جنوب دریای خزر شود.
وی افزود: دریای خزر دارای 5 گونه ماهی خاویاری است که با صادرات و فراهم شدن شرایط برای ثبت ملی و جهانی خاویار به نام ایران می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
آخرین اخبار