بدنبال وقوع سوانح آسانسوری در سال 93 در تبریز
آسانسورهایی که سال گذشته جان چند تن از شهروندان تبریزی را گرفت، در اولویت بازرسی اداره کل استاندارد این استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 27 April 2015

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، وقوع سوانح آسانسوری در تبریز در سالی که گذشت، به یک تراژدی تلخ تبدیل شد، بطوری که هفت نفر از شهروندان تبریزی براثر سقوط آسانسور جان خود را از دست دادند. وقوع این حوادث تلخ، آن هم در چند ماه پی در پی در یک کلانشهر، موجی از نگرانی را در بین شهروندان ایجاد کرد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان آذربایجان شرقی، بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی و پرجعمیت از اولویت های اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در سال جاری است.

ساسان فرشی حق رو، مدیر کل استاندارد استان آذربایجان شرقی،  اظهار داشت: بازرسی فنی از آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی و خصوصی که از سال 93 با دستور دادستان شروع شده با جدیت و حساسیت ویژه در سال 1394 هم دنبال خواهد شد.

 وی با اشاره به اهمیت کنترل و بازرسی فنی آسانسورهای قدیمی و کارکرده سطح شهر گفت: اکثر آمار تلفات جانی در این آسانسورها به وقوع پیوسته است کما اینکه درسال جدید نیز این اداره کل با حمایت مسئولان استانی طرح بازرسی آسانسورهای اماکن پر تردد را ادامه خواهد داد.

فرشی همچنین گفت: سال گاشته هزار و 671 فقره بازدید از آسانسورها صورت گرفت که نسبت به سال 1392، از رشد 15درصدی برخورداراست.

به هر حال، انتظار مردم و شهروندان این است که با پیگیری مسئولان مربوطه، مرگ های آسانسوری تبریز هر چه زودتر متوقف شود تا شاهد سقوط دیگری در دالان های تنگ بالابرهای غیراستاندارد نباشیم، هرچند با وقوع این اتفاق های تلخ در سال گذشته در تبریز، این آسانسورها آدم را جان به لب می کنند تا به طبقه مورد نظر برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار