تابناک / شهردار رشت در جشن پاکسازی سنبل آبی از تالاب عینک گفت: مردم رکن اصلی پیشبرد مشارکت شهری هستند و سمن ها در دل ما جا دارند و این شعار نیست.
کد خبر: ۲۸۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 29 August 2016
تابناک / شهردار رشت در جشن پاکسازی سنبل آبی از تالاب عینک گفت: مردم رکن اصلی پیشبرد مشارکت شهری هستند و سمن ها در دل ما جا دارند و این شعار نیست.

جشن پاکسازی سنبل آبی از تالاب عینک رشت با حضور انجمن های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست و جمعی از مردم و مسئولین در مجاورت این تالاب برگزار شد.

سید محمدعلی ثابت قدم در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش گروه های زیست محیطی و مشارکت های مردم و مسئولین گفت: شور و شعور دو مقوله ای هستند که می توان به واسطه آنها بسیاری از مسائل را از بین برد.

شهردار رشت تصریح کرد:شهر ما غمگین نیست و شهروند ما غریب نیست.اگر می خواهیم هیچ وقت شهری غمگین و شهروندی غریب نداشته باشیم باید از دو عنصر شور و شعور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:شور زمانی است که جایی جمع می شویم در واقع تبدیل به سرمایه اجتماعی می شویم، از من بودن به ما بودن می رسیم و می توانیم بحران ها را پشت سر بگذاریم.

دکتر ثابت قدم با تاکید بر لزوم بهره گیری همزمان از شور و شعور گفت:نباید صبر کنیم تا بحران به وجود بیاید،شور اگر با شعور همراه شود می تواند از بسیاری از بحران ها پیشگیری کند و زمانی که کمتر با بحران ها مواجه شویم می توانیم دارای کیفیت شویم.

شهردار رشت افزود: امیدوارم صرفا در بحران ها همسو نشویم. سرمایه های اجتماعی، ما را برای موضوعاتی که نو و کیفیت گرا است و مدنیت را ارتقا می دهد و هویت را بیش از پیش احیا می کند به کار رود و ما را به سمت بازخوانی مجدد از تاریخچه ای که وجود دارد و ممکن است فراموش شود و ممکن است آیندگان به عنوان پایداری توسعه از آن یاد کنند به پیش ببرد.

وی مردم را رکن اصلی پیشبرد مشارکت شهری دانست و تصریح کرد:سمن ها در دل ما جا دارند و این شعار نیست.

دکتر ثابت قدم همچنین وعده داد:به زودی مکان استقرار سمن های زیست محیطی را در همین مکان، در حاشیه تالاب عینک، مستقر خواهیم کرد و دفتر آنها در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

وی هدف از همجواری سمن ها را رصد کردن بیشتر مطالبات مردم عنوان کرد و گفت: به دنبال آن هستیم این رصد را به مطالبه عینی تبدیل کنیم تا به شکل یک ذهنیت باقی نماند و آیندگان حسرت آن را نخورند.

شهردار رشت افزود:باید ذهنیت به عینیت و عینیت به واقعیت تبدیل شود و آنچه از دل بلند می شود در کف خیابان دیده شود و عموم مردم از آن بهره مند شوند.

دکتر ثابت قدم در پاسخ به سوالی از سوی امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل گیلان در خصوص برنامه شهرداری رشت برای تالاب عینک گفت:برنامه های شهرداری رشت برای تالاب عینک باز هم نیاز به کار تیمی دارد تا بتوانیم بهره برداری اولیه ای از این سکون و سکوتی که در این تالاب درگیر آن شدیم را داشته باشیم. این برنامه های فرهنگی و گردشگری در شش گام تعریف شده است که طبیعتا مطلوب ترین آن گام ششم و بهره برداری نهایی خواهد بود اما تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری بهره برداری اولیه ای از برخی از فضاهای این برنامه داشته باشیم.
برچسب ها: شهردار رشت ، ثابت قدم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار