مدیر شعبه آب وفاضلاب روستایی شهرستان بافق:
مدیر شعبه آب وفاضلاب روستایی شهرستان بافق گفت:تاکنون در ۷۲روستا بالغ بر ۴۲۱۷ خانوار تحت پوشش این شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 28 April 2015
به گزاذرش تابناک یزد، جواد فلاح، مدیر شعبه آب وفاضلاب روستایی شهرستان بافق گفت:تاکنون ۷۲روستا بالغ بر ۴۲۱۷ خانوار تحت پوشش این شرکت قرار گرفته اند.
وی از اینکه مساحت شهرستان بافق ۸۴۴۶ کیلومتر می باشد وبر اساس سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۰ جمعیتی بالغ بر۴۲۰۰۰ نفر دارا میباشد خبر داد که دارای سه دهستان مبارکه؛ کوشک وسبزدشت بوده که جمعیت آنها ۸۰۰۰ نفر بوده است که حدود ۸۰ درصد مردم در شهر بافق زندگی می کنند ومابقی  در روستاها زندگی می کنند.
شهر بافق یکی از مهمترین  شهرهای معدنی  کشور به شمار می رود و می توان گفت که سهم زیادی در اقتصاد کشور دارد که در جنوب  شرقی یزد و در حاشیه کویر  مرکزی ایران واقع شده و دارای  اقلیمی گرم وخشک است.
 وی ادامه داد:شرکت آب وفاضلاب روستایی که وظیفه  آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان را بر عهده دارد جهت تحقق اهداف خود از ابتدای تاسیس تاکنون فعالیتهای مختلفی را انجام داده است.
فلاح عنوان کرد:این شرکت  با هدف  خدمت رسانی به روستاهای شهرستان بافق از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به احداث ۳۸۵ کیلومتر شبکه توزیع؛ ۲۱۵ کیلومتر خط انتقال و ۲۷ باب مخزن زمینی و هوایی به حجم ۳۹۵۰ متر مکعب اقدام کرده است.
وی در ادامه با اشاره به جمعیت تحت پوشش این شرکت افزود:تاکنون ۷۲ روستا با ۴۲۱۷ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند وبر اساس سرشماری جدید تاکنون ۵۸۵۳ مشترک تحت پوشش این شرکت قرار گرفته اند.
   این مقام مسول اذعان داشت:منابع تامین آب شرب مورد نیاز اهالی روستاها شامل ۹ حلقه چاه؛ ۲باب چشمه و ۲ باب قنات است.
  وی تصریح کرد:با ادامه روند خشکسالی و کمبود آب در برخی از مناطق روستایی و برای تامین آب شرب مورد نیاز روستاییان مجبور به آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار وثابت به این روستاها هستیم.
فلاح ادامه داد:در سال ۹۳ بیش از ۵۰۰ متر مکعب آب مورد نیاز اهالی که عموما در فصل تابستان بوده به وسیله تانکر آبرسانی سیار تامین شده است.
 وی به عملکرد این شرکت اشاره کرد و گفت:از ابتدای سال تاکنون ۱۶۲ فقره انشعاب واگذار و برای تامین آب مورد نیازروستاها ۲ حلقه چاه حفر شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار