کد خبر: ۲۸۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 30 August 2016

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان گفت: در پنج ماهه اول سال 95، میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن 27 درصد افزایش و از لحاظ ارزش، یک درصد کاهش داشته است.

طاهره هامون نورد صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، بیان کرد: امروزه صد در صد رویه‌های گمرکی ما از حالت دستی و سنتی خارج شده است و بصورت الکترونیکی و بر اساس آخرین تکنولوژی‌های روز انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در سال 95 اقدامات عملی برای تسهیل تجارت در حوزه کارشناسی مجازی و متمرکز صورت گرفته است که موجب شده ارتباط ارباب رجوع و کارمند گمرک به صفر برسد و فرآیند ترخیص کالا با سرعت بیشتری صورت گیرد.

ناظر گمرکات استان افزود: استان سیستان وبلوچستان بعد از هرمزگان، اولین استانی است که مجهز به سامانه جامع امور گمرکی که توسط متخصصین داخلی برای تسهیل امر تجارت طراحی شده، مجهز شده است.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید، 34 عملیات و فرآیند گمرکی از جمله صدور پروانه، دور اظهاری صادرات، ثبت شماره‌های سریال گوشی‌ها و سامانه آنلاین تجارت خارجی از حالت سنتی تبدیل به سیستم الکترونیکی شده است که در نتیجه زمان ترخیص کالا از 26 روز به 3 روز کاهش پیدا کرده است.

هامون نورد افزود: در سال 95، واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به وزن 469 هزار و 908 تن و ارزش 691 میلیون و 900 هزار و 162 دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 49 درصدی در وزن و با کاهش 33 درصدی در ارزش روبرو بوده است.

وی اظهار کرد: در زمینه ترانزیت داخلی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 3 درصدی در وزن و از لحاظ ارزش با کاهش 19 درصدی روبرو بوده‌ایم و ترانزیت خارجی گمرکات استان هم در این مدت 3 درصد کاهش در وزن و 24 درصد کاهش در ارزش داشته است.

ناظر گمرکات استان در پایان افزود: گمرکات این استان طی سال 94 به تعداد 583 هزار و 696 نفر مسافر خدمات گمرکی ارائه داده است که این مسافران از گمرکات میلک، میرجاوه، فرودگاه زاهدان و فرودگاه چابهار تردد کرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار