مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از آغاز عملیات فاز دوم طرح احیای محور بهارستان چهاردرخت در بیرجند خبر داد و گفت: سال گذشته 700 متر از این طرح انجام شد و قراردادی که برای سال جاری منعقد شده، حدود 600 میلیون تومان است.
کد خبر: ۲۸۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 31 August 2016
 مهدی جعفری در ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت عمران بهسازی شهری کشور از ابتدای فعالیت خود در خراسان جنوبی 13 پروژه را با اعتباری بالغ‌بر 14 میلیارد و 300 میلیون تومان اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها اغلب در شهر بیرجند اجرا شده و شامل مدرسه، مرکز بهداشت، سالن ورزشی، احیاء محور بهارستان چهاردرخت، تملک محله فرزان، مطالعات بافت‎های بیرجند، فردوس و قاین و راه‌اندازی نهاد توسعه محله بوده است.

180 هکتار از اراضی بیرجند در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی چند سال گذشته 53 میلیارد تومان از اعتبارات استانی در بافت‌های فرسوده هزینه شده است، گفت: از این میزان 43 میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌های استان بوده و برای نوسازی مدارس نیز 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

جعفری با بیان اینکه ستاد بازآفرینی استان تاکنون 6 جلسه داشته است، یادآور شد: این جلسات حدود 40 مصوبه طی سه سال اخیر داشته است.

وی به وضعیت محدودهای هدف طرح بازآفرینی شهری در بیرجند اشاره کرد و افزود: میزان 180 هکتار از اراضی بیرجند جزو سکونتگاه‌های غیررسمی، 164 هکتار بافت‌ها فرسوده و روستاهای ادغام شده سه مورد است.

مساحت بافت‌های فرسوده خراسان جنوبی 435 هکتار است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع 3 هزار و 568 هکتار در بیرجند جزو محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستند.

جعفری تصریح کرد: مجموع مساحت بافت‌های فرسوده شهری استان 435 هکتار است که در محدوده قانونی 7 هزار و 737 هکتار استان قرار دارد.

وی با اشاره به افتتاح خانه محله در بیرجند گفت: مساحت این پروژه 547 مترمربع بوده که با اعتبار 430 میلیون تومان ساختمان آن با همکاری شهرداری بیرجند و شرکت عمران بهسازی شهری ایران احداث شده است.

افتتاح زمین ورزشی در بیرجند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مجموعه به صورت هیأت امنایی به مردم خدمات ارائه می‌شود.

جعفری از آغاز عملیات فاز دوم طرح احیای محور بهارستان چهاردرخت در بیرجند خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته 700 متر از این طرح انجام و قراردادی که برای سال جاری منعقد شده حدود 600 میلیون تومان بوده که استارت کار زده شده است.

وی یادآور شد: برگزاری همایش بازآفرینی با هدف انتقال تجارب با همکاری ستاد بازآفرینی شهری سبزوار، تشکیل جلسات ستادهای شهرستان‌ها، برگزاری همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری کرسی آزاداندیشی تاب‌آوری شهری و زلزله، برگزاری جلسه هم‌اندیشی نقش سمن‌ها در بازآفرینی شهری و افتتاح زمین ورزشی از دیگر اقدامات ستاد بازآفرینی شهری استان در پنج ماهه سال جاری بوده است.

کمک 20 میلیارد تومانی شرکت عمران بهسازی کشور به خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به مصوبات ستاد ملی برای استان که در مورخ 25 خردادماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شد اشاره کرد و افزود: اجرای طرح منابع طبیعی با اولویت شهرهای مرزی استان، توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی، تعریف محورهای توسعه استان با تاکید بر میراث فرهنگی، تامین زمین از محل 10 درصد، تعیین محدودهای بازآفرینی برای شش شهر استان، ایجاد بندر خشک در راستای جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی منطقه و در اختیار دادن زمین به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای رفع کمبود سرانه‌ها و مسائل و مشکلات مربوط به خدمات بهداشتی و سلامت از جمله این مصوبات بوده است.

جعفری با بیان اینکه قرار است شرکت عمران بهسازی برای امر بازآفرینی شهری 20 میلیارد تومان به خراسان جنوبی کمک کند، تصریح کرد: سهم سایر دستگاه‌ها برای این امر 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار