مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: جشنواره تئاتر معلولان آفتاب از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت به میزبانی سازمان بهزیستی استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 28 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، سعید صادقی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح سومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه‌ای آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: تنها استانی که برای نخستین بار در کشور مشاور معلولان برای استاندار معرفی کرده استان اصفهان بوده که این کار در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان تصریح کرد: جشنواره تئاتر معلولان "آفتاب" از 19 تا 22 اردیبهشت به میزبانی سازمان بهزیستی استان اصفهان برگزار می‌شود و اصفهان میزبان استان‌های البرز، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و تهران است که فراخوان آن از مرداد 93 در سایت‌ها و مطبوعات گذاشته شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: از این 6 استان، 67 متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره واصل شده که پس از بازخوانی و بازبینی در نهایت 18 متن منتخب و برگزیده شده که از 19 تا 22 اردیبهشت در سالن تئاتر بهزیستی میدان خواجو، تالار استاد فرشچیان و تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به ادارات و نهادهای همکاری کننده با بهزیستی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد، دانشگاه اصفهان، حوزه هنری، شهرداری، صداو سیمای مرکز اصفهان و جامعه معلولان جسمی حرکتی استان اصفهان با بهزیستی در مورد جشنواره تئاتر همکاری ویژه‌ای داشتند.

صادقی بیان کرد: در استان اصفهان 240 هزار نفر معلول وجود دارد که 120 هزار نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی بوده و خدمات مستمر می‌گیرند و بقیه خدمات غیر مستمر دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به انواع معلولیت گفت: معلولیت طیف وسیعی از کم توانی ذهنی، بیماری اعصاب و روان، آسیب‌دیدگی نخاعی، نواقص جسمی و روحی و حتی برخی گروه‌ها سالمندان را نیز جز معلولان محسوب می‌کنند و در استان اصفهان بین 400 تا 450 هزار سالمند داریم.

وی با تأکید بر اینکه در دین اسلام و کنوانسیون‌های جهانی همه انسان‌ها برابر بوده و هیچ امری تکریم انسان را کم نمی‌کند، بیان کرد: مشکل، نگرش جامعه و دیدگاه برخی مسئولان است که معلولیت را محدودیت می‌دانند و این جشنواره‌ها تبلور توانمندی معلولان است؛ معلولان نیازمند شناخته شدن بوده و رسانه‌ها پل ارتباطی بین معلولان و جامعه هستند.

صادقی افزود: در سال 93 از 10 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، حداقل 16 درصد را توانمند شدند که قانون پنجم توسعه تأکید کرده که بهزیستی باید سالیانه 10 درصد افراد تحت پوشش خود را توانمند کند و در سال گذشته نزدیک به 4 هزار و 500 تسهیلات در راستای خوداشتغالی از 5 میلیون به بالا به مددجویان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در سال 93 و 94 برنامه‌ها و خدمات را توسعه دادیم، تصریح کرد: برنامه پیشگیری از اعتیاد، تنبلی چشم، معاینه چشم در مهدهای کودک، غربال‌گری ناشنوایان، برنامه آموزش پیش از ازدواج و طرح بشیر در راستای پیشگیری از طلاق با همکاری دادگستری کلید می‌خورد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در جشنواره‌های گذشته مشکلاتی نظیر عدم تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها با بهزیستی وجود داشته که در این دوره تعامل بی‌نظیری بین دستگاه‌ها به وجود آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار