۲۴خانوار جویباری خانه دار می شوند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران به ۱۵ میلیارد تومان زکات مستحبی و واجب جمع آوری شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۲۳ هزار و ۱۵۴خانوار مازنی از خدمات و حمایت های این نهاد مقدس بهره مند می شوند.
کد خبر: ۲۹۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 03 September 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، تیمور طهماسب پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران امروز(13شهریور)  در جلسه شورای زکات استان با حضور آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در دیار علویان با اشاره به اینکه چهار درصد جمعیت این استان تحت  پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 123 هزار و 154خانوار مازنی از خدمات و حمایت های این نهاد مقدس بهره مند می شوند.
 
 
 
وی با بیان اینکه 19 درصد از سالمندان استان زیر پوشش امداد هستند، یادآورشد: 12 هزار و 618 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان در مناطق محروم زندگی می‌کنند.
 
 
 
طهماسب پور با بیان اینکه کاهش آسیب های ناشی از طلاق و زندگی های نافرجام در برنامه های حمایتی کمیته امداد مورد توجه است، گفت: سال گذشته دو هزار و 711 نفر از دختران مددجوی استان به میزان 30 - 40 ساعت دوره آموزشی با عنوان پایداری زندگی را طی نمودند.
 
 
 
 وی به تسهیلات اعطا شده به  10هزار و 365 نفر از مددجویان با اعتباری بالغ بر  12 میلیارد و 700 میلیون تومان بصورت وام قرض الحسنه اشاره کرد و یادآورشد: 27 هزار و312 حامی از 4هزار و 866 یتیم استان حمایت می‌کنند .
 
 
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران با اشاره به اینکه مازنی ها سال گذشته 12 میلیارد و 100 میلیون تومان به ایتام کمک کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و 358 خانوار مددجو زیر مجموعه طرح محسنین، دو میلیارد و 150 میلیون تومان کمک مردمی دریافت نمودند.
 
 
 
وی با بیان اینکه سال گذشته 15 میلیارد تومان زکات مستحبی و واجب در استان جمع آوری شده، گفت: در پنج ماه نخست سال گذشته، 24 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات و در مدت مشابهه امسال 30 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات جمع آوری شد.
 
 
 
طهماسب پور با اشاره به اینکه امروز تعریف فقر متفاوت است و در مدارس دانش آموزان محروم از گوشی های مجهز به تکنولوژی روز، افرادی فقیر تلقی می شوند، خواستار توجه بیش از پیش مردم نسبت به پرداخت زکات شد.
 
 
 
وی به بازدید از 180خانه مددجویان استان اشاره کرد و گفت: وضعیت فقر در مازندران مناسب نیست.
 
 
 
طهماسب پور ضمن ابراز نگرانی از بالارفتن سن ازدواج در خانواده های فقیر و تحت پوشش کمیته امداد، اظهار داشت: چهارهزار خانوار فاقد مسکن در استان وجود دارد که می طلبد اسکان این افراد بصورت اساسی و ریشه ای مورد توجه باشد.
 
 
 
وی خواستار بیان اهمیت پرداخت زکات در تریبون های نمازجمعه شد و گفت: همچنین فرمانداران، دهیاران و بخشداران استان نسبت به برگزاری مستمر جلسات شورای زکات و توجیه مردم جهت پرداخت زکات اهتمام ویژه نمایند.
 
 
 
طهماسب پور خواستار معرفی و تشویق روستائیان مؤدی زکات شد و برلزوم اعطای تسهیلات به روستاهای پیشرو در امر زکات تاکید کرد.
 
 
 
وی خواستار ساخت خانه عالم، مسجد و ایجاد راه برای این روستاها با هدف نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در بین سایر روستاهای استان شد.
 
 
 
 طهماسب پور با تاکید اینکه بسیاری از درآمدهای کمیته امداد نتیجه تبلیغات و اطلاع رسانی صدا و سیما و رسانه ها است، برلزوم تهیه و توزیع بسته های فرهنگی با موضوع ترویج زکات در گردهمایی های علما و روحانیون استان در ایام محرم و رمضان تاکید کرد.
 
 
 
وی به 2هزار معلول تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) استان اشاره کرد و گفت: اگر عاملین جمع آوری زکات بهزیستی استان زکات دریافتی را در اختیار کمیته امداد قرار دهند مصروف معلولین تحت حمایت خواهد شد.
 
 
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) مازندران از افتتاح 24واحد مسکونی برای 24خانوار در دو ماه آینده در شهرستان جویبار خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار