مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: دو هزار حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال جاری در نقاط مختلف استان مسدود می شود.
کد خبر: ۲۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 28 April 2015
به گزارش ایرنا خسرو ارتقایی درجلسه شورای اطلاع رسانی استانداری تهران که در محل تصفیه خانه ششم آب تهران برگزار شد افزود: این اقدام در راستای مقابله با برداشت غیر مجاز آب از منابع زیر زمینی با توجه به خشکسالی و کمبود آب در سطح استان انحام می شود. 

وی در خصوص میزان مصرف آب در تهران گفت: متوسط میزان مصرف آب در شهر تهران 33 متر مکعب بر ثانیه است که به لحاظ حجمی معادل یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب در سال است.

ارتقایی با بیان اینکه آب آشامیدنی تهران از طریق 5 سد و همچنین چاههای زیرزمینی تامین می شود افزود: درصد برداشت آب برای تامین میزان مصرفی تهران در شرایط طبیعی بصورت 70 درصد از ذخایر سدها و 30 درصد از چاه ها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به بروز خشکسالی طی سال های اخیر و کاهش ذخیره سد ها تاکید کرد: سال گذشته میزان برداشت آب از منابع پشت سد برای تامین آب مصرفی تهران 55 درصد و برداشت از چاهها به 45 درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آب چاه به طور طبیعی کمتر از آب پشت سد است گفت: هرچه میزان برداشت از چاه بیشتر شود طبیعتا کیفیت آب مصرفی نیز کاهش می یابد .

ارتقایی افزود: ذخیره آب سد های پنجگانه تهران شامل لتیان، ماملو، امیر کبیر، لار و طالقان در حال حاضر 711 میلیون متر مکعب است که با توجه به بارندگی های اوایل سال جاری این میزان نسبت به سال گذشته 200 میلیون متر مکعب افرایش داشته است.

به گفته وی، حجم ذخیره فعلی 5 سد تهران نسبت به زمان مشابه سال 92 حدود 50 میلیون متر مکعب و نسبت به دوره زمانی بلند مدت 260میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

ارتقایی افزود: حجم آب ذخیره شده در سدهای استان تهران درسال های پر آب 970 میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص پروژه تصفیه خانه ششم تهران نیز گفت: این پروژه طی دو مرحله ظرفیت تصفیه و تولید 15 متر مکعب آب برثانیه را دارد که عملیات اجرایی آن با 80 درصد پیشرفت درحال انجام است.

وی گفت: برای احداث این پروژه 30کیلومتر تونل برای انتقال آب از بیلقان به این تصفیه خانه حفر شده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار